Ділимося добіркою базових інструментів для SEO та вебаналітики та інструкцій до деяких із них.
SEO (від англ. Search Engine Optimization) — комплекс заходів для підвищення позицій сайту в результатах видачі пошукових систем. Це включає і виправлення технічних помилок сайту, і додавання метатегів та описів, і розміщення покликань на зовнішніх майданчиках. Оптимізовані сайти частіше з’являються першими в результатах пошуку, а отже залучають більше відвідувачів.
SEO Team Lead Сергій Доксов та вебаналітик Андрій Очковський із агенції диджитал-маркетингу Inweb розповіли про кілька корисних інструментів, які варто опанувати всім, хто працює над сайтами медіа.
Google Trends
Google Trends показує, як часто певний термін шукають, порівнюючи із загальним обсягом пошукових запитів у різних регіонах світу і на різних мовах. Там можна відстежувати суспільні інтереси та настрої. Публікація на трендову тему в потрібний час привабить більше відвідувачів на сайт, ніж тоді, коли люди втратили інтерес до теми.
Медійникам Google Trends допоможе:
♦ знаходити актуальні теми чи героїв для публікацій та стежити за зростанням і спаданням популярності запитів у певних регіонах чи країнах;
♦ визначати сезонні тенденції;
♦ оптимізувати локальну SEO-стратегію;
♦ моніторити діяльність конкурентів.
У Google Trends можна відстежувати й порівнювати популярність ключових запитів протягом певного часу. Сервіс показує пов’язані та схожі запити — підказка, про що ще можна розповісти в матеріалі чи які слова вжити для кращого ранжування.
Можна також дізнаватися про особливості запиту по каналам пошуку. Наприклад, якась тема може бути нерелевантною для традиційного пошуку, але популярною серед пошуку зображень чи новин.
Google Discover
Google Discover — це персоналізована стрічка новин від Google. Контент добирається туди на основі інтересів користувачів, їхньої історії пошуку й активності у браузері. Стрічка Discover наразі доступна лише на смартфонах — у застосунку Google та на домашній сторінці браузера Google Chrome.
Щоб Discover почав рекомендувати матеріали ресурсу, сайт має бути проіндексований у Google і, звісно, оптимізований під мобайл.
З досвіду фахівці виділяють кілька вимог до контенту:
♦ унікальні зображення до тексту не менше 1200 пікселів завширшки;
♦ не використовувати логотипи як ілюстрації;
♦ присутні title та description;
♦ обсяг текстів 500–1000 слів;
♦ відповідність E-A-T: експертність, авторитетність, правдивість.
Google Search Console
Google Search Console надає інформацію про ефективність сайту в пошуковій видачі. Тут можна дізнатися:
♦ як сторінка ранжується у результатах пошуку;
♦ скільки переглядів отримує сайт із Google Discover i Google News;
♦ чи є проблеми з відображенням контенту;
♦ які сайти покликаються на ваш контент;
♦ як сайт працює на різних пристроях.
У звіті, який ви бачите нижче, можна прослідкувати, скільки людей відвідали сайт із результатів пошуку Google, скільки разів сайт побачили у Google загалом, середній відсоток людей, що перейшли з пошукової сторінки на сайт (СTR), а також середню позицію в результатах пошуку.
Індексний звіт показує загальну кількість сторінок, які з’являються у результатах пошуку. Зелений колір позначає сторінки, з якими все гаразд. Сірим позначені проблемні сторінки.
Звіт про юзабіліті для мобільних пристроїв оцінює роботу вашого сайту на смартфонах. У ньому наведені будь-які проблеми з реагуванням мобільних пристроїв на ваш сайт. Якщо все оптимізовано правильно, то червоних показників не буде.
Інструменти для вебаналітики
Вебаналітика — це збір, підготовка й аналіз даних сайту або застосунку. За її результатами формують рекомендації для покращення тих чи інших показників.
Вебаналітика допоможе дізнатися такі дані сайту медіа:
♦ швидкість роботи та технічні недоліки;
♦ соціально-демографічні характеристики вашої аудиторії;
♦ найвідвідуваніші сторінки;
♦ якість залученого трафіку;
♦ ефективність каналів і джерел трафіку.
Правильна інтерпретація даних допоможе глибше вивчити аудиторію медіа, дізнатися, які теми привертають більше уваги, як читачі поводяться на сайті. Зробивши висновки, можна, наприклад, покращити дизайн, запустити нові рубрики чи провести власні статистичні дослідження.
Найпопулярнішими інструментами аналітики є:
♦ Matomo;
♦ HubSpot;
Matomo
Це рішення вебаналітики з відкритим вихідним кодом. Воно дає змогу ухвалювати більш обґрунтовані рішення та покращити взаємодію з клієнтами, забезпечуючи відповідність GDPR та конфіденційність користувачів.
Matomo пропонує традиційну вебаналітику (відвідування, придбання тощо), аналітику поведінки (теплові карти, записи сеансів тощо), а також диспетчери тегів.
Безплатна версія сервісу доступна тільки для запуску на сервері користувача, відповідно обсяг даних обмежується розміром пам’яті сервера. Платна версія дає змогу зберігати дані на хмарному сховищі.
HubSpot Marketing
Цей сервіс аналітики працює в екосистемі HubSpot, яка автоматизує маркетингові заходи та продажі, допомагаючи залучати користувачів на сайт і конвертувати їх у клієнтів чи передплатників.
Хоча, порівнюючи з іншими, ця система і має обмежені можливості для аналізу, однак вона дуже зручна для використання у зв’язці з іншими сервісами HubSpot.
Adobe Analytics
У складі Adobe Cloud Suite цей інструмент пропонується як комплексне корпоративне рішення для компаній, яким потрібні розширені звіти та маркетингова аналітика.
Сервіс від Adobe потребує більшого навчання й досвіду роботи, ніж Google Analytics 4 та інші конкуренти. Серед основних недоліків — відсутність безплатної версії, висока вартість та окрема плата за оброблення історичних даних.
Google Analytics 4
GA4 — багатофункціональний сервіс для збору даних із сайту або застосунку та створення інформативних звітів для аналізування.
Google Analytics використовують приблизно 56% всіх сайтів світу, та 85% сайтів, що користуються аналітикою. Безплатна версія покриває більшість потреб власників сайтів.
Для коректної роботи Google Analytics 4 її потрібно правильно налаштувати. До базових налаштувань належать:
♦ налаштування збору демографічних та географічних даних користувачів;
♦ встановлення максимального терміну збереження даних користувачів та подій;
♦ налаштування фільтра внутрішнього трафіку;
♦ налаштування відстеження пошуку по сайту;
♦ налаштування подій розширеної статистики;
♦ позначення конверсій.
Основними поняттями в Google Analytics, які описують поведінку користувачів на сайті є:
♦ Сеанс — це період часу, протягом якого користувач безперервно взаємодіє із сайтом.
♦ Подія — будь-яка дія користувача на сайті (клік на елемент, перегляд або гортання сторінки тощо). Використовуються для загальної статистики, оцінювання ефективності роботи сайту, докладного аналізу поведінки користувачів на сайті.
♦ Конверсія — будь-яка цінна (або цільова) дія користувача на сайті. Наприклад, надсилання контактної форми або підписка на новини.
Google Tag Manager
Google Tag Manager — це додатковий сервіс від Google, який дає можливість швидко та ефективно керувати встановленими на сайт сторонніми сервісами. Серед яких можуть бути системи збору даних, рекламні інструменти, системи коллтрекінгу тощо.
Також він дає змогу налаштувати відстеження дій користувачів на сайті для різних сервісів аналітики та збору даних.
GTM складається з тегів, тригерів та змінних. Тег — те, що ми хочемо увімкнути на сайті, тригер — умова, за якої працюватиме тег, змінні — значення, які дають змогу налаштувати теги та тригери.
Google Tag Manager можна порівняти з роботою автоматичних дверей в супермаркеті, де тег — це механізм відкривання дверей, тригер — це датчик руху або фотоелемент, змінна — це відстань людини до датчика руху.
Встановити Google Tag Manager можна, додавши спеціальний код на сайт. Інструкція до встановлення цього коду знаходиться на головній сторінці менеджера тегів. Її можна відкрити, клікнувши на номер контейнера:
Після цього відкриється вікно з фрагментами коду, який необхідно встановити на всі сторінки сайту. Першу його частину потрібно встановити у тег <head>, другу — ближче до початку тегу, що відкриває <body>:
Джерело: Медіамейкер