Співзасновниця агенції SEOforMedia Ольга Одарченко радить українським медіа не зволікати та прийняти незворотне. Зміна сервісу незабаром може перекрити можливість збирати важливу для розвитку видань аналітику про своїх читачів, якщо не підготуватися до неї заздалегідь. У статті для «Медіамейкера» SEO-фахівчиня розповідає, як можна змінити версію Google Analytics вручну та де шукати найпотрібніші інструменти та звіти після переходу.

Нещодавно ми в SEOforMedia провели дослідження серед наших клієнтів та виокремили цікаву тенденцію: тільки 7 % медіа перейшли зі старої версії Google Analytics Universal або (UA) на Google Analytics 4.

Сьогодні потреба в переході на Google Analytics 4 стає критичною, оскільки з 1 липня 2023 року всі ресурси перестануть оновлювати свої дані на базі Google Analytics (UA). На цьому ми наголошували в нашому попередньому тексті про SEO-тенденції для медіа, актуальні цього року.

До чого це може призвести?

Фактично це означає, що вже з липня цього року тільки 1 із 10 медіа володітиме коректними даними щодо відвідуваності свого сайту.

Тобто ні редактор, ні власник, ні потенційний рекламодавець не зможуть:

♦ отримати дані про кількість читачів і джерела відвідування ресурсу;
♦ дізнатися більше про реальних читачів контенту на сайті: вік, стать, геолокацію, пристрої та багато іншого;
♦ знайти джерело проблем і потенціал для зростання: від особливостей та часу сеансів до конкретних помилок із кодом або із завантаженням сайту.

У цій статті ми розглянемо простий алгоритм переходу на нову платформу Google Analytics 4, відповімо на основні питання щодо сервісу та підкинемо декілька лайфгаків з аналізу трафіку для медіа. Адже інтерфейс аналітичного інструменту змінився до невпізнання.

Google Analytics наполегливо рекомендує

Якщо ж ви досі (як і багато інших медіа) не перейшли на нову версію Google Analytics, сама система наполегливо порекомендує вам це зробити:

Ось, наприклад, дещо видозмінене сповіщення з нагадуванням, що система може оновитися самостійно (без керованих налаштувань), якщо ви не зробите цього.

Тож якщо ви хочете зберегти якнайбільше даних для аналізу вашого медіаресурсу та надалі порівнювати трафік за минулий рік із поточним періодом, рекомендуємо виконати кілька кроків для переходу з Google Analytics (UA) на Google Analytics 4. Ми сформували їх в інструкцію (дивіться нижче).

Google Analytics (UA) та Google Analytics 4: Три головні відмінності, важливі для медіа

Розберімося, у чому ж різниця між Google Analytics (UA) та Google Analytics 4, а також чому в липні 2023-го ви можете не впізнати сервіс.

Ліміт на історичні дані

Видання вже звикли, що в старій UA можна зберігати всі дані про читачів та навіть їх сегменти за необмежений період часу. Утім, із GA4 так не вийде.

За замовчуванням нова версія зберігатиме дані лише за останні два місяці. Тому критично важливо власноруч збільшувати період зберігання даних до 14 місяців.

Нові метрики для збору даних

Це однозначно позитивне покращення, яке порадує кожного редактора.

Раніше в UA, щоб зібрати нові дані, необхідно було змінювати код відстеження. Наприклад, щоб зрозуміти, скільки відвідувачів сторінки прочитали статтю повністю, раніше треба було інтегрувати новий код напряму через сайт або Google Tag Manager. А це потребує спеціальних вузькопрофільних знань.

У GA4 ніяких додаткових налаштувань не потрібно. Нова аналітика має внутрішню систему вже наявних подій — потрібно лише налаштувати їхнє відображення в головних дашбордах.

Для нашого завдання — це article_scroll, яка самостійно активується й відстежує прокручування сторінки та повне прочитання статті.

Розрахунок сеансів

Висока ймовірність, що ви будете неприємно вражені одразу після переходу на нову аналітику: кількість сеансів на сайті зменшилась, а трафік упав. Без паніки!

Для Google Analytics UA сеанс — це період часу, протягом якого читач взаємодіє з сайтом (скролить, переходить на різні сторінки сайту тощо).

Утім, якщо користувач зачитався до півночі й настав новий день — вважається, що це вже новий сеанс. Читач перемкнувся на іншу вкладку та не закрив вашу статтю, а потім повернувся через 30 хв — теж новий сеанс. Перехід за новим покликанням із UTM-міткою (наприклад, рекламний матеріал на сайті) також рахується як новий сеанс.

Для GA4 все працює навпаки: якщо читач зайшов на сайт, йому відразу присвоюється унікальний індикатор сеансу session_start. Надалі всі дії користувача поєднуються з ним. Наприклад, переходи за іншими UTM-мітками вже не збільшують кількість сеансів.

Незмінною є бездіяльність — якщо користувач нічого не робив протягом пів години, то розпочинається новий сеанс. Хоча сеанси після опівночі більше не дублюють одного й того ж читача.

Який інструмент краще?

На відміну від UA, дані в GA4 більш «чисті» та відображають реальну ситуацію щодо кількості читачів і джерел їхнього переходу на сайт. Тож розпочнімо перехід на нову версію Google Analytics.

Покрокова інструкція переходу з Google Analytics (UA) на Google Analytics 4
Якщо у вас немає доступу до старого акаунту аналітики

Створіть новий ресурс GA4 у своєму обліковому записі Analytics.

Перейдіть на вкладку «Адміністратор», натиснувши шестерню в лівому кутку екрана Google Analytics. У стовпчику «Ресурс» натисніть «Створити ресурс». Дайте йому назву, оберіть часовий пояс і валюту звітності. Перш ніж завершити процес створення, виберіть категорію галузі та розмір бізнесу.

Додайте потік даних

У стовпці «Ресурс» натисніть «Потоки даних», а потім «Додати потік». Обирайте пункт «Веб»: так ви додасте відстежування вашого сайту.ʼ

Налаштуйте збір даних для вебсайтів

Щоб почати переглядати дані у вашому новому ресурсі GA4, вам потрібно додати на вебсторінку тег Google. Якщо ви використовуєте Google Sites, HubSpot, Wix, WooCommerce або WordPress, ви можете вставити свій G-ID у надане вашою CMS поле Google Analytics. G-ID можна знайти у потоках даних — у верхньому правому куті.

Якщо ви не маєте доступу до поля для введення свого G-ID, можна вставити тег Google у спеціальну функцію HTML вашої CMS. Для цього перейдіть на сторінку «Потоки даних», виберіть «Веб» і перейдіть у потік. У розділі «Тег Google» натисніть «Переглянути інструкції щодо тегу», а потім, перш ніж натиснути «Встановити вручну», — «Інструкції зі встановлення». Тут ви отримаєте фрагмент JavaScript для тегу Google вашого облікового запису, який можна вставити одразу після <head> на кожній сторінці вашого вебсайту.

Якщо доступ до старого акаунту у вас таки зберігся

Вітаємо! Завдання стає простішим, адже потрібно просто перейти в «Адміністратор» та обрати відповідний ресурс у стовпці «Ресурси». Далі перейдіть в «Асистент налаштування GA4» та слідуйте за підказками системи.

Часті питання від медіа про нову аналітику GA4

Протягом останніх пів року команда SEOforMedia інтенсивно навчала медіа, як перейти та користуватися оновленим сервісом. Ми зібрали основні питання, які найчастіше ставлять редактори, медіаменеджери та журналісти.

Де знайти джерела трафіку на сайт та їхній об’єм?

Для того, щоб знайти джерела трафіку, переходимо у розділ «Звіт», далі обираємо «Життєвий цикл», «Джерела трафіку» та «Конверсії користувачів». Отриманий звіт є повним аналогом звіту зі старої аналітики, тільки в новому інтерфейсі та в іншій вкладці.

Де можна побачити скільки часу читач провів на сторінці?

Дані про тривалість відвідування сайту читачами можна знайти у розділі «Звіт» — «Життєвий цикл» — «Джерела трафіку» — «Залучення трафіку», якщо проскролити таблицю до стовпчика із середнім часом взаємодії.

Як зробити так, щоб дані зберігалися не за 2 місяці, а більше?

Для цього переходимо в «Адміністратор» (шестерня внизу екрана зліва) та в «Налаштуваннях даних» знаходимо розділ «Зберігання даних». Далі вказуємо період, протягом якого хочемо збирати інформацію. Ми рекомендуємо обирати 14 місяців (наразі максимальний термін).

Як подивитися статистику за окремою статтею/новиною?

Переходимо в розділ «Звіти». Далі в розділі «Життєвий цикл» дивимося взаємодії в розрізі «Сторінки й екрани». Далі необхідно змінити вивід даних у першому стовпчику та обрати «Шлях до сторінки й екрана». Таблицю з даними можна гортати праворуч.

Як знайти відсоток активних відвідувачів від загальної кількості?

Раніше в Google Analytics був показник відмов. На нього орієнтувались як на метрику, яка ілюструє активність користувачів.

Приклад традиційної «відмови» читача: перехід на сайт — перегляд контенту на сторінці протягом менш ніж 10 с — закриття вкладки без переходу на інші сторінки чи екрани.

Зараз в GA4 такого показника немає, але є більш «позитивний» — коефіцієнт взаємодії. Тобто відсоток відвідувачів, які були активними на сайті.

Що таке глибина перегляду та якою вона має бути?

Глибина перегляду — це кількість сторінок, яку в середньому переглянув один користувач за сеанс. Цей показник добре ілюструє зацікавленість аудиторії вашим контентом. В новій аналітиці це ілюструють дані кількості подій page_view на користувача. Для великих медіа дуже хорошим показником вважається 1,6-1,7.

Висновки щодо Google Analytics 4: покращений інструмент

Сьогодні довідник від Google Analytics продовжує оновлюватися, до того ж ще не всі сервіси адаптовані під нову аналітику. Втім, процес переходу неминучий.

Краще не зволікати та перенести збір даних на нову версію сервісу самостійно вже зараз, щоб звикнути до нового інтерфейсу. Як показав експеримент із паралельним аналізом трафіку клієнта SEOforMedia, GA4 дійсно показує правдиві дані щодо відвідувачів та не спотворює статистику взаємодії, до чого іноді вдавалася UA версія. Переходьте на GA4 вже сьогодні, аби бути в авангарді медіаніші.

Джерело: Медіамейкер