В останні роки помітно зростає тенденція до детальної персоналізації даних у видачі: сервіси Google постійно оновлюють алгоритми, щоб показувати користувачам тільки те, що їм дійсно буде цікаво.

Персоналізована стрічка Discover від Google — один із таких сервісів. Цей трафік дуже бажаний, але не контрольований. Чи є універсальний алгоритм, за яким сторінки добираються до стрічки? Якщо коротко — ні. Але з досвіду роботи з понад 100 медіа фахівчині SEOforMedia виділили поради, які точно допоможуть залітати в Discover. SEO-спеціалістка агенції Єлізавета Мариніна розібрала їх для «Медіамейкера» на кейсах.

Що таке Google Discover і навіщо він потрібен?

Google Discover — це персоналізована інформаційна стрічка для користувачів Google, що формується згідно з їхніми інтересами. На відміну від пошуку, де користувач може знайти інформацію за конкретним запитом, або Google News, де користувач бачить найбільш актуальні новини, стрічка Discover дає користувачу інформацію, що може гіпотетично його зацікавити, але стосується різних сфер.

Основні типи контенту в стрічці:

♦ новини;
♦ інформаційні статті з новинних сайтів, блогів, сторінок e-commerce-сайтів;
♦ відео з YouTube, розважальний контент;

Стрічка Discover поки що працює тільки на смартфонах у застосунку Google та браузері Google Chrome. Бачити стрічку можуть тільки авторизовані в акаунт Google користувачі. Важливо, щоб в акаунті була увімкнена історія пошуку й відстеження дій користувача — без цього алгоритми не зможуть запропонувати цікавий контент.

Як саме формується стрічка

Згідно з офіційною інформацією від Google, стрічка для кожного користувача формується на основі таких чинників:

Інформація про користувача та персональні дані — вік, стать, місце роботи, місце проживання тощо. Якщо геолокація користувача змінюється, видача Discover також підлаштовується під новий регіон.
Історія пошуку, поведінка на сайтах та в застосунках — пошукова система виділяє основні інтереси користувача, аналізує контент, який він дивиться, його цілі та смаки на основі купівель, підписок тощо. Водночас система може виділити окремі жанри фільмів та серіалів, музики, окремі напрями в літературі і навіть смаки в кулінарії.
♦ На стрічку також впливають дії користувача — блокування контенту, дизлайки на YouTube, скарги на певні ресурси тощо.
♦ Користувач може сам вказувати свої інтереси в налаштуваннях рекомендацій. Сервіс періодично запитує зворотний зв’язок — наприклад, пропонує оцінити, наскільки цікавим видався той чи інший матеріал.

На відміну від новин, перші позиції в стрічці Discover може отримувати не тільки новий контент, а й раніше опубліковані статті, якщо вони відповідають інтересам користувача. Стрічка не має чіткої структури, як і чіткого алгоритму її формування. Також немає загальної інструкції та гарантій, що певна стаття потрапить до рекомендацій. Саме тому Discover сприймається як додатковий, а не основний канал для отримання трафіку.

Вимоги до контенту для Google Discover

Хоча немає офіційних правил для точного попадання статті в рекомендації, є вимоги, без яких стаття точно не зможе туди потрапити:

Відповідність загальним правилам оформлення контенту від Google — стаття не повинна містити матеріал, що може оцінюватись як небезпечний, шахрайський, маніпулятивний. Не пропускається матеріал сексуального характеру, насилля та жорстокість, груба ненормативна лексика.
Велике значення мають E-E-A-T чинники — перевагу надають контенту на авторитетних, трастових сайтах від перевірених авторів, інформацію про реальність та експертність яких можна підтвердити. Обов’язково має бути вказана дата публікації та джерела інформації, якщо вони використовувалися.
Сторінки мають відповідати технічним вимогам Google — правильно оформлені метадані, заголовки, оптимальна швидкість завантаження, адаптація сторінки до мобільних пристроїв та наявність відповідної мікророзмітки Schema.org — NewsArticle або Article.
Правильно оформлений заголовок — він має бути достатньо інформативним, щоб давати уявлення про тему статті та зацікавити читачів. Добре «залітають» емоційно забарвлені заголовки, але не відкритий клікбейт (скажімо, незакінчені заголовки, які закликають користувачів натиснути на статтю, щоб дізнатися, про що саме йдеться).
Візуальні матеріали мають велике значення — зображення та відео мають бути якісними, ширина зображень — не менше 1200 пікселів.

Якщо стаття відповідає цим вимогам, то ймовірність її потрапляння до рекомендацій досить висока.

Найкраще ранжуються в стрічці новини, особливо регіональні, контент на «вічнозелені» теми, різноманітні добірки та рейтинги, текстові та відеоогляди товарів. Чим вужча аудиторія, на яку розрахований контент, тим меншій кількості користувачів він буде рекомендуватися.

Серед новинних ресурсів найбільші показники отримують регіональні медіа, матеріали нішевих сайтів зазвичай мають менші охоплення.

Приклади ефективності та трафіку з Google Discover

У межах роботи над проєктами ми в SEOforMedia порівняли показники трьох сайтів — лідерів в українській видачі серед медіа однієї тематики.

Побачили, що всі три медіа мають велику різницю в показниках трафіку з каналу рекомендацій, водночас відсоток від загальної кількості трафіку досить великий. Різниця не тільки в кількості трафіку, але і в географії.

Сайт 1 — трафік із каналу рекомендацій є другим за кількісними показниками та CTR, а також географія сайту

Показники трафіку з рекомендацій сайту 2 майже дорівнюють показникам з органічного каналу, хоча є досить нестабільними. Серед країн, з яких отримує більшість трафіку, крім основної України, є російськомовні Білорусь і Казахстан.

Сайт 2 – трафік з каналу рекомендацій і географія сайту

У сайту 3 канал рекомендацій — найбільший за обсягом трафіку та показником CTR. Серед основних країн, крім України, більшість — російськомовні.

Сайт 3 – трафік з каналу рекомендацій і географія сайту

Медіа мають однакову основну тематику та приблизно однакову авторитетність серед українських видань, але показники суттєво відрізняються. Важливо — у всіх трьох сайтів є російськомовна версія, яку читають російськомовні користувачі.

Які висновки ми зробили з цих аналізів?

Виділити загальний «рецепт» для всіх видань неможливо, тому необхідно регулярно відслідковувати тенденції кожного сайту й коригувати наявні помилки для покращення позицій і конверсії з рекомендацій.
Важливо відстежувати географію користувачів. Для українських читачів цікаві теми, що стосуються внутрішніх питань у країні (економічна ситуація в країні, реформи, інформація про внутрішні бренди та відомих в Україні людей). У великої кількості читачів з інших країн, які читають видання російською мовою, зацікавленість будуть викликати статті про міжнародну економіку, всесвітньо відомі бренди, війну тощо.
♦ Попри те, що відбувається активна українізація, та все більше трафіку приносять сторінки українською мовою, велика кількість користувачів як в Україні, так і за її межами, досі споживають інформацію російською. Тому, відмовившись від російськомовного контенту, медіа втратять багато трафіку.
Розвиток англомовних версій сайтів має сенс: усе більша кількість іноземних користувачів відслідковують останні події в Україні, цікавляться культурою.
♦ Чіткість формулювання змісту статті в метаданих допомагає збільшити кількість переходів на сторінки, особливо згадування в Title та Description відомих брендів або людей, цифри в заголовках.

Як і де дивитись аналітику по Discover

Найпростіший спосіб перевірити трафік із цього каналу — через Google Search Console.

У спеціальному звіті можна побачити кількість кліків, переглядів та CTR, географію. В цьому розділі також можна перевірити сторінки, які отримують більше трафіку, та порівняти результати за кілька періодів.

В Google Analytics трафік із рекомендацій визначається як частка «прямого» (direct) трафіку, виділити його окремо можна за допомогою спеціально налаштованого звіту.

Поради для розвитку трафіку з Google Discover

♦ Працюйте над впізнаваністю медіа.

Це важливо з кількох причин. По-перше, якщо користувач уже заходив на сайт, збільшується ймовірність, що система буде підкидати статті з нього повторно. По-друге, часті згадування назви компанії в авторитетних джерелах допоможуть потрапити в систему Google Knowledge Graph — своєрідну базу знань Google. Інформація з цієї бази має великий вплив на потрапляння матеріалів певного сайту до рекомендацій.

♦ Публікуйте актуальну інформацію.

Оскільки до рекомендацій можуть потрапити і старі статті, рекомендується періодично оновлювати їх, додавати актуальну інформацію. Слідкуйте за відповідністю E-E-A-T-чинникам: на сторінці має обов’язково бути дата публікації, дані про автора — фото, посада в медіа або, якщо це запрошений експерт, опис основного напряму експертизи. На сторінці автора має бути інформація, що підтверджує його досвід та експертність, бажано — покликання на соцмережі.

♦ Робіть ставку на унікальність.

Google надає перевагу не просто інформативним статтям, а тим, що мають унікальну інформацію, глибоку аналітику, цікаві та неочевидні факти. Навіть якщо для статті використані матеріали з інших джерел, рекомендовано опрацьовувати їх так, щоб саме ваша стаття мала суттєву цінність для користувачів.

♦ Стежте за технічними показниками сторінок.

Цей чинник значно впливає на всі канали трафіку. Для рекомендацій найважливіший чинник — адаптація сайту під мобільні пристрої.

♦ Стежте за своєю аудиторією.

Важливо знати, хто саме читає ваше медіа, інтереси користувачів, їхній середній вік та поведінку на сайті. Також дуже важливий зворотний зв’язок — коментарі, якщо вони підключені, активність під постами в соцмережах. Чим більше позитивного резонансу викликає стаття, тим імовірніше, що вона потрапить до рекомендацій іншим користувачам.

Джерело: Медіамейкер


Як налаштувати Google Analytics 4 для вашого медіа