Привіт, це команда Золотоноша.City, і ми з радістю поділимося нашою історією успіху: як подкаст “Рішення Є” допоміг вирішити 61 непросте питання в громаді усього за 3 місяці. Аудиторія проекту, який допомагає вирішувати інформаційні запити жителів нашої громади, вже склала 9259 осіб і стрімко збільшується.
Розпочнемо з початку. Ми завжди пристрасно слідкували за розвитком міста, за нагоди долучалися, але цього року вирішили по-своєму підтримати громадський активізм. Одного дня виникла ідея створити подкаст, який би висвітлював актуальні питання та пропонував конструктивні рішення для нашого міста і назва до нього з’явилась відповідна.
Етап 1: Створення подкасту
Наш перший випуск подкасту був запущений з найкращими надіями і мінімальним багажем досвіду. Ми отримали запит – як побороти стрес під час війни. Наш перший випуск «Подкаст “Рішення Є”. Випуск 1: як боротися зі стресом?» і був цьому присвячений.
Ми сподівалися, що наше опитування пройдуть принаймні 100 осіб, від яких ми отримаємо хоча б 10 додаткових запитів. Ми були приємно враженні результатами опитування. Наша форма у соціальних мережах охопила 1200 юзерів, була показана 1309 разів. Попри те, що відсоток особистих звернень (у тому числі телефоном) достатньо високий, наші соціальні мережі вже тоді стали трампліном цифрового інформування для проєкту. Зокрема, ми отримали корисні відгуки – «ви стали оновленою версією радіо, хвилі якого раніше можна було чути у нашому місті».
Ми очікували, що опитування пройдуть 100 осіб, від яких ми отримаємо хоча б 10 додаткових запитів. А фактично форму переглянули 1309 разів, 176 респондентів поділилися своєю думкою та поставили низку питань, з яких вийшло зібрати 32 запити
176 респондентів поділилися своєю думкою та поставили низку питань, які їх хвилювали – загалом вийшло зібрати 32 запити. Тематика непроста, адже питання були психологічного характеру. Ми щиро вдячні своїй аудиторії, що вони не побоялися, довірилися, переступили межу незручності та запитали про наболіле. Наш експерт долучилася до підтримки і надала відповіді на всі питання. Частина з них не увійшла в ефір подкасту, але ми додатково оприлюднили їх у текстовому форматі для поширення на нашому сайті та в друкованій газеті.
За перші декілька днів подкаст переглянули 462 користувачі, сьогодні — 810.
Після роботи над першим випуском ми зрозуміли, що потрібно застосовувати не лише гугл-форми для опитування, а й креативити з питаннями у соціальних мережах аби долучати більшу кількість учасників – відповідно, потенційну аудиторію зацікавлених у створенні нових випусків «Рішення Є». Окрім того, знадобилася ще й додаткова форма для питань, які стосуються не лише запропонованої тематики, а й іншого, аби бути більш гнучкішими у плануванні контенту.
Ми долали власні страхи та перешкоди, навчалися мистецтву розмовляти перед мікрофоном, адже бути голосом нашого міста – велика відповідальність. Деякі запити для обробки ми вже мали – близько 15 питань, які можна було б обговорити в майбутньому. Вони стосувалися різного: і психологічні проблеми, і питання щодо медичної допомоги, і скарги на шахраїв. Ми старалися взяти усі запити, які б так чи інакше можна було об’єднати в одну тему. Але де взяти інші: так, щоб люди не соромилися і не боялися їх висловлювати.
Етап 2: Залучення аудиторії
Ми опублікували опитування у декількох місцевих групах (так звані за інтересами), зокрема у таких:
- Група у Фейсбук «Золотоніська ОТГ», 4000 учасників
- Група у Фейсбук «Золотоноша сьогодні», 15400 учасників
- Група у Фейсбук «НАША ЗОЛОТОНОША», 4500 учасників
- Група у Фейсбук «Золотоноша Live», 28200 учасників
Це найбільші та найвпливовіші групи у нашій громаді, які поширюють актуальні новини та матеріали, а також у яких дозволяють проводити опитування, чим ми також послуговувалися. Тож ми отримали достатній рівень залучення, порівняно з іншими публікаціями на нашому сайті. В той час як подкаст збирав охоплення у 2000 тисячі, новини мали набагато скромніші 700-800.
Раніше, до поширення опитувань у групах за інтересами, ми збирали максимум 50-60 відповідей. А тепер – в 4 рази більше, до 200
До обговорення долучилися і представники місцевого самоврядування. Замість 226 запланованих респондентів опитали 292, плюс ще 5 представників місцевого самоврядування. Це прояв лояльності та довіри не лише до нашого ресурсу, а й до матеріалів загалом. Ми ж це розцінили як те, що представники місцевого самоврядування побачили корисність нашого проекту, і вирішили приєднатися до обговорень.
Як бачимо, групи за інтересами також можуть давати хороший відсоток респондентів. Спеціально наголошуємо додатково: раніше, до поширення опитувань у цих групах, ми збирали максимум 50-60 відповідей. А тепер – в 4 рази більше, до 200.
Ми намагаємося із розумінням підходити до свого респондента, тому пропонуємо зручний формат надання відповіді (опитування у соціальних мережах – пости і сторіс, телефонні опитування, особисте спілкування, гугл -форма (хоча зараз і розуміємо, що вона не така зручна і забирає багато часу).
Завдяки нашому подкасту ми залучили понад 100 нових підписників у нашому телеграм-каналі. Це було великим досягненням, і ми розуміли, що наша робота важлива для багатьох людей. Тому що за перші півроку свого існування канал мав 120-130 підписників (кількість варіювалася), а тут 100 підписників за перші ж 2 місяці, зараз це вже 150, і люди періодично додаються.
Етап 3: Збільшення ефективності опитувань
Ми спростили форму для опитувань у соціальних мережах про враження від подкасту, і тепер замість слів використовуємо емоджі. У результаті замість 110 запланованих респондентів опитали 123, плюс з нами поділилися враженнями учасники подкасту – 4.
За допомогою коротких формулювань та емоджі ми значно покращили ефективність опитувань та включили аудиторію у дискусії. Тут важливо звернути увагу, що саме емоджі та коротка форма зіграли вирішальну роль. Бо ми помітили звичку нашої аудиторії – бажання витрачати менше часу на дискусії та різне розуміння одного і того самого значення або ж його відтінків.
А символи дозволяють спростити сприйняття, до того ж пришвидшують саму відповідь. Аби прочитати декілька варіантів, необхідно як мінімум 3-5 секунд, а для емоджі – це буквально секунда. Здавалося б, невелика різниця, але ж ні – колосальна. Ми побачили це на відповідях наших користувачів, навіть до текстових варіантів ми все одно додаємо емоджі. Так наша вибірка респондентів зросла з 50 до 200 лише у Фейсбуці.
Етап 4: Використання сторонніх сервісів
Ми також вирішили скористатися сторонніми сервісами, такими як Mentimeter, для проведення опитувань. Це дозволило нам швидше спілкуватися з аудиторією та отримувати більше цінних відгуків.
Звернулися до цієї платформи, адже користувачі не хотіли лишати коментарі під дописами, а прагнули анонімності. Нова платформа допомогла їм ділитися думкою, а разом із тим залишатися інкогніто.
Таким чином долучили до 10 нових респондентів. Виявилося, що респонденти в Mentimetr залишали не лише власну відповідь (адже там є три пропозиції), а й відповіді рідних, колег або друзів. Тож можливо кількісно ця платформа не дала нам великого зрушення, але якісно – точно допомогла. Ми отримали бажаний текстовий фідбек. Нам писали подяки, хвалили, але разом із тим звертали увагу і на недоліки, які ми поступово виправляли, а це дорогого вартує.
Інтерактивні платформи та емоджі – просто знахідка! Перші дають можливість залишати коментарі, не називаючи себе, що важливо у, наприклад, темах про здоров’я та психологію. А другі економлять час і люди охочіше беруть участь в обговореннях
Нові інтерактивні платформи дають однозначний прогрес, адже не лише розвивають аудиторію у цифровому плані, а й дозволяють спілкуватися чи не в реальному часі. Механізм простий: читач дає свій фідбек, і має змогу подивитися, що інші люди думають з цього приводу. Разом із тим, він зберігає свою думку, адже коментарі інших побачить лише після своєї відповіді. Тож ми вважаємо, що подібні платформи дозволяють отримувати чесну інформацію та результати.
Етап 5: Особисте спілкування з аудиторією
Ми завжди залишали можливість для особистого спілкування з аудиторією. Це було і є важливим аспектом роботи для нас, адже ми хотіли бути ближче до наших слухачів та враховувати їхні думки та пропозиції. Ми спілкувалися телефоном (у нас є робочий номер, на який читачі можуть зателефонувати із своїми запитаннями), збирали дані на вулиці, ходили до міської ради запитували там відвідувачів, спілкувалися в месенджерах та соціальних мережах, навіть були в бібліотеці, центрі зайнятості та лікарні. Це займало від 3 до 5 годин на тиждень, переважно робота падала на плечі нашого адміністратора та проєктного менеджера.
Головне – правильно підібрати питання. Не варто задавати сотню. Запитайте щось одне – найважливіше або просто дотичне, а тоді – розговоріть людину. Ніхто не проти поспілкуватися, головне «по ділу», а не витрачати (марнувати час людей) на соцопитування, які так не любить громадськість. Адже їх беруть у вибірку, а вони таки полюбляють індивідуальний підхід. Персоналізуйте своє опитування, щоб воно відгукувалось кожному. Як результат матимете зростання довіри та лояльності аудиторії.
Ми, наприклад, дуже швидко побачили результат – в коментарях та відгуках у соціальних мережах. Наша аудиторія почала активніше ділитися власними ідеями та пропозиціями, що робило наш подкаст більш динамічним та різноманітним. Статистика це підтверджує.
Так, перший випуск переглянуло 800 людей, а четвертий – майже 1500. Приріст чи не в двічі. Спочатку ми отримували близько 10 конкретних запитів (частина повторювалась), а згодом люди почали ділитися своїми історіями, і це дозволяло розширити сам запит: поставити експерту не 1 питання, а 3-5 на одну мікротему.
Створіть людям зручні умови участі і не марнуйте їхній час – і вони будуть активніше ділитися власними ідеями та пропозиціями
Ось, наприклад, запит до першого випуску: «Чому одна й та ж стресова подія в різних людей викликає різну реакцію? В когось викликає тяжку психічну травму, а інша людина може легше пережити цю подію та жити далі без значних труднощів?».
А ось, як стало тепер, коли ми додали додаткову форму для питань, не лише тематичних.
♦ Як залучати молодь в соціальні проєкти
♦ Яким чином нині прописати у місті? Чи треба виписка із старого місця проживання?
♦ Як дізнатися розклад автобусів та маршруток?
♦ Підкажіть, як змінити свого сімейного лікаря, якщо немає місць?
♦ Як нормально контактувати з сімейним лікарем? Ну дуже важко записатися на прийом. Аж приходити не хочеться!
♦ Як розвивається місто?
♦ Як отримати ВПО допомогу?
♦ Чи розвиваються в Золотоноша активні парки?
♦ Добрий день! У мене прохання до керівництва об’єднаного Золотоніського району: поставити автобусну зупинку на КП в напрямку Ірклієва та Чорнобай для пасажирів, які вимушені добиратися попутнім транспортом.
♦ Чи є пільги на розмитнення легкових автомобілів із за кордону для військовослужбовців?
І ось ми вже бачимо, що ще турбує наших слухачів. Деякі питання не є важливими для розгляду в подкасті. Навряд чи хтось би слухав про розклад руху автобусів. Та ми дали відповідь людині особисто. Так, витратили час, але ж утримали аудиторію, бо вони відчувають себе важливими, а свою думку вагомою.
Цікавою є історія про автобусну зупинку. Ми донесли думку владцям, і зупинку поки що не поставили, але на цю ділянку звернули увагу і ремонтують її. Тож згодом з’явиться і зупинка.
Ми дуже вдячні нашій аудиторії за підтримку та співпрацю, яка дозволила нам розвиватися та створювати корисний контент для нашого міста. Нам дякують лікарі за випуск про першу медичну допомогу:
– До мене прийшов пацієнт, у якого була травма і потрібну було надати саме першу медичну, але він зауважив, що вже все зробив, бо нещодавно слухав випуск подкасту, – поділилася лікарка місцевої амбулаторії №2.
Підтримують бібліотекарі, до яких звертаються більше людей:
– Раніше читачі просто не були ознайомлені з технікою бібліотерапії, а зараз все частіше кажуть мені: «Що б таке почитати, щоб не стресувати». Я всміхаюсь, але люди піклуються про себе і це добре, – говорить місцева бібліотекарка, наша героїня, до речі.
Наша історія успіху ще далеко не завершилася, і ми продовжуємо працювати для досягнення спільних цілей та підвищення якості життя нашої громади. Вже плануємо наступний сезон подкасту, навіть не закриваємо форми для питань, адже щотижня отримуємо 3-5 додаткових питань: всі мають бути почутими! Мабуть, це наш девіз на майбутнє, саме цього ми прагнемо.
Публікація підготовлена за підтримки Європейського Союзу. Її зміст є виключною відповідальністю Української Асоціації Медіа Бізнесу і не обов’язково відображає позицію Європейського Союзу, завдяки фінансовій підтримці якого відбувалася реалізація проєкту.
АВТОРИ: Команда Золотоноша.City та Олексій Погорелов, президент УАМБ