Редакції двох районок у Львівській області зустрілися, щоб обмінятися досвідом. Як це було, і які висновки варто зробити?

Вивчити досвід колег, на власні очі побачити як працюють в іншій редакції – бажаний формат навчання для багатьох редакторів. Після дводенного воркшопу у Львові, який 25-26 жовтня 2019 року провела УАМБ в рамках проекту «Поширення успішного досвіду місцевих медіа для збільшення стійкості усіх реформованих друкованих медіа», редактори двох місцевих роздержавлених видань домовилися між собою про такий візит.

Петро Магур, головний редактор газети «Нафтовик Борислава», приїхав на воркшоп до Львова щоб знайти відповідь на питання як збільшити надходження до бюджету газети. Ірина Телька, головна редакторка районної газети «Миколаївські Вісті», розповідала у Львові як проведена ними влітку 2019 року серія онлайн трансляцій в рамках діяльності «Громадського прес-центру «Діалог» показала високий інтерес аудиторії до такого нового формату. Тож Петро Магур вирішив повезти свою редакцію до міста Миколаїв Львівської області щоб усім колективом вивчити досвід колег з «Миколаївських Вістей».

Поїздка відбулася у листопаді 2019 року, і «Редакторський Портал» розпитав обидві сторони про результати і враження від цього візиту.

Розповідають у «Нафтовику Борислава»

Нове завжди цікаве. А наша поїздка до редакції газети «Миколаївські вісті» була не лише цікавою, а й продуктивною. Перш за все, тим, що творчий колектив «Нафтовика Борислава» отримав підтвердження, що наше бачення подальшого розвитку газети є правильним. Окрім того, у ході спілкування із миколаївськими колегами ми зрозуміли, що маємо все необхідне, щоб розвивати електронну версію видання.

Упродовж трьох годин із нами працювала пані Ірина Телька та її колеги-журналістки Любов Добжанська та Мар’яна Карлітська. Ми познайомилися із своїми колегами та дізналися, як організована робота в редакції газети «Миколаївські Вісті» та як можна популяризувати видання у соціальних мережах. Спілкування проходило у невимушеній атмосфері за чашкою кави. Було дуже приємно, що спеціально до нашого приїзду журналістка «Миколаївських вістей» Любов Добжанська спекла великий і дуже смачний торт.

Візит до колег з Миколаєва дав також нам нові ідеї, як саме можна розвивати нашу електронну версію. А ще ми побачили як працюють наші колеги в іншому куточку Львівщини. Це було дуже важливим для нас, адже безпосередній контакт дає можливість обмінюватися досвідом та певними деталями у невимушеній обстановці. Тож ми будемо продовжувати таку практику, і навесні плануємо зробити наступний візит до однієї з регіональних редакцій.

Розповідають у «Миколаївських Вістях»

«Коли після воркшопу у Львові до мене підійшов пан Петро Магур і спитав про можливість приїхати до нас, щоб подивитися як ми працюємо та вивчити наш досвід, я, звісно, погодилася», – розповідає Ірина Телька.

Разом з головним редактором газети «Нафтовик Борислава» приїхали ще двоє працівників редакції. Журналіст-дизайнер та журналіст, що робить відеоконтент. Ми обговорювали поточні справи, демонстрували свої видання, також наші сайти та технічну можливість онлайн трансляцій. Колег цікавив наш кольоровий принтер, як він функціонує. Також ми обговорювали як співпрацювати з міською радою та іншими бюджетними установами. Цікавив досвід виробництва відеоновин, які програми ми використовуємо.

Розмова з працівниками «Нафтовик Борислава» була вельми простою та змістовною для нашої редакції. Ми говорили однією мовою, і мали одинакові погляди на ті чи інші речі. Вони говорили про те, що бажають впроваджувати, ми відповідали, що вже давно це робимо, і їхні задуми будуть успішними. Молоді працівники хочуть вирватися вперед, і на нашу думку їм потрібно дати більше свободи, зняти більшість стримуючих факторів у вигляді застарілих підходів, які гальмують розвиток локальних, маленьких редакцій. Тож ми сподіваємося, що після візиту до нас в редакції «Нафтовика Борислава» відбудеться внутрішня розмова, і вони ефективно використають ті знання, які отримали в ході візиту до нас.

Щодо нас самих, нам теж цікаво поїхати до когось з колег – це прекрасний формат обміну знаннями та досвідом. Але, обираючи редакцію, ми будемо вивчати їхній досвід у становленні медіа-бізнесу з нуля, їхні підходи до побудови репутації, конкурентноздатність та модерність організації медіа-продукту відповідно до сучасних викликів та запитів суспільства. Інакше немає сенсу до когось їхати.

Висновки

 – Обмінні візити корисні – усім цікаво дізнатися як працюють інші.

 – Обираючи редакцію, до якої їхати, уважно аналізуйте, чи вони мають потрібні вам знання, досвід та цінності.

 – Готуючись приймати редакцію у себе, чітко обговорюйте предмет візиту (навчальний, обмін досвідом, можливість спільно попрацювати над якимись робочими кейсами – до прикладу як організовувати події, створювати новини чи вести ефір).

 – Редакція, яка приймає, має бути максимально гнучкою щодо майбутніх візитерів. Іноді очікування не співпадатимуть з реальним станом речей. Думаємо, така діяльність повинна давати дохід редакції, адже якщо одна сторона передає іншій успішний досвід управління та організації медіа-бізнесу, то за це потрібно платити.

Серія дводенних воркшопів для редакторів місцевих медіа Українська Асоціація Медіа Бізнесу проводить в рамках проекту «Поширення успішного досвіду місцевих медіа для збільшення стійкості усіх реформованих друкованих медіа». Це стало можливим завдяки фінансовій підтримці проекту Агентства США з міжнародного розвитку (USAID) “Медійна програма в Україні”, який впроваджується міжнародною організацією Internews.