УАМБ зібрала більш як 20 редакторів місцевих медіа 8-9 листопада 2019 року у Харкові на дводенному воркшопі в рамках проекту «Поширення успішного досвіду місцевих медіа для збільшення стійкості усіх реформованих друкованих медіа». Метою цього третього заходу (з п’яти запланованих у нашому проекті) був обмін досвідом між редакторами місцевих роздержавлених видань.

Марина Животкова, головна редакторка “Сільських новин” з Троїцького Луганської області, розповіла про деталі та «внутрішню кухню» організації наче нескладного ззовні проекту зі збирання запитів від мешканців громади та отримання на них відповідей від влади та офіційних осіб. Така робота суттєво збільшила довіру до районки, а передплатний тираж за 3 місяці виріс на 30%.

Лариса Гнатченко, редакторка «Слобідського краю» з Харкова (обласне видання) ділилася досвідом проведення дискусій – а точніше, перетворення редакції на організатора обговорень важливих питань, вирішення яких впливає на розвиток громад. Така робота надзвичайно важлива, бо розширює сферу впливу газети і робить її значно більш важливою та цінною для громади, надає їй нових функцій, які інші на себе не беруть.

Гаяне Авякян, менторка агенції розвитку локальних медіа «АБО», навчала редакторів районок ефективним інструментам та рішенням у роботі з аудиторією в цифровому середовищі. Це та сфера діяльності, куди редактори місцевих видань активно йдуть, але ще не мають достатнього досвіду. Тому прагнуть і навчитися новому, і уникнути помилок.

Ми опитали учасників дводенного воркшопу про те, що саме для них було найбільш корисним та цінним.

Нестеренко Ярослав, “Попаснянський вісник” (Попасна Луганської обл.), головний редактор: «Відкрив для себе, що місцеве медіа може не лише готувати інформацію та розміщувати її в газеті та на сайті. А що також ми можемо працювати як площадка для комунікації – допомагати людям обмінюватися думками, спільно вирішувати проблеми. І що медіа у цьому може виступати як організатор подій, як модератор дискусії».

 

Литвин Надія, “Козельщинські вісті” (Козельщина Полтавської обл.), директорка: «Для нас був дуже актуальним досвід, яким поділилася Марина Животкова. Я вже передала його в редакцію, і мої дівчата вже склеюють скриньки. Ми вже розпочали використовувати досвід, про який дізналися на воркшопі».

 

Ольга Найдьонова, “Голос громади” (Сватово Луганської обл.), головна редакторка: «Дуже важливо, що ці 2 дні ми не робили нічого зайвого – а розглядали саме те, що усіх хвилює, і що усім важливо. Коли їхала сюди, здавалося, що під кінець року ідей вже немає, якійсь невеличкий застій. А тепер маю масу ідей – виявляється, їх може бути дуже багато. Дуже дякую, що нас зібрали – нам не вистачає можливостей для обміну досвідом і думками».

 

Марина Животкова, “Сільські новини” (Троїцьке Луганської обл.), головна редакторка: «Те, що я можу поділитися своїм досвідом, і що він вже буде використаний колегами – це дуже надихає! А ще я знайшла нових друзів, нову команду. Коли сюди їхала – навіть не очікувала нічого подібного. Мало того, їду додому з новим проектом, і маю дуже потужну підтримку і сильну команду для його реалізації».

 

Серію дводенних воркшопів для редакторів місцевих медіа Українська Асоціація Медіа Бізнесу проводить в рамках проекту «Поширення успішного досвіду місцевих медіа для збільшення стійкості усіх реформованих друкованих медіа». Це стало можливим завдяки фінансовій підтримці проекту Агентства США з міжнародного розвитку (USAID) “Медійна програма в Україні”, який впроваджується міжнародною організацією Internews.