Публікації Карачуна мали позитивний практичний результат для значної кількості жителів Донеччини
Упродовж двох місяців участі в проєкті «Ефективні місцеві ЗМІ: цифровий розвиток для залучення громад» на сайті «Карачун» було надруковано два десятка ґрунтовних статей.
Їх тематика різнобічна: успішні досвіди релокації місцевих підприємств до тилових регіонів України, життя прифронтових громад, робота фермерів та громадських організацій на деокупованих територіях, результативний досвід по збору коштів на допомогу Силам оборони України, розвінчання наративів та фейків російської пропаганди, які росіяни розповсюджують у розрахунку на жителів Донеччини, проблеми вимушених переселенців, які повернулися з евакуації до рідної домівки тощо.
За журналістськими жанрами, це були статті з елементами репортажу, інтерв’ю.
Ці статті розміщувалися на кількох інформаційних майданчиках: на сайті «Карачун», у слов’янській газеті «Вісті», телеграм каналі «Карачун» та на однойменній сторінці сайту у Фейсбук.
Статті, підготовлені у рамках проєкту, мали гучний читацький резонанс. Їх прочитали десятки тисяч жителів північного регіону Донецької області. Майже кожна стаття супроводжувалася коментарями та відгуками читачів.
При цьому є явні статті-лідери по кількості переглядів. Одна з них — стаття під назвою «Скільки у Слов’янську „місцевих“ переселенців, які живуть вдома». Вона набрала на сайті «Карачун» понад 6000 тисяч переглядів. Понад чотири тисячі людей прочитали цю статтю у телеграм каналі Карачуна. Більш як три тисячі жителів Краматорського району прочитали її у газеті «Вісті». Це свідчить, передусім, про актуальність порушеної у статті проблеми: жителі Слов’янська, що свого часу були зареєстровані, як внутрішньо переміщені особи (ВПО), повернулися додому, але продовжують отримувати від держави виплати — так звані «переселенські» гроші. У даному випадку — отримувати незаконно.
Були, на жаль, деякі статті, які мали значно скромніші результати. Приміром стаття «Хто і як втамовує інформаційний голод жителів Слов’янська» набрала трохи більше тисячі переглядів на сайті «Карачун». Зате в однойменному телеграм каналі — понад чотири тисячі переглядів. Аналогічні показники мала стаття «Святогірськ — місто, яке треба любити справами. Хто і як робить це вже сьогодні».
Хоча, як вважає автор статей, тематика даних статей є актуальною для багатьох жителів регіону.
Кожна з оприлюднених статей мала позитивний практичний результат для значної кількості жителів північної Донеччини. По-перше, ці статті інформували людей і давали відповіді на деякі з найбільш актуальних для них проблем. Це, передусім, такі статті, як «Хто сьогодні у виграшу: продавці чи покупці нерухомості у Слов’янську?», «Як хибні страхи про „бандерівщину“ вбивають жителів Донеччини». По-друге, містили позитивні приклади, і отже були заряджені оптимізмом (статті «Слов’янська „Мрія“ втілюється в життя на Полтавщині», «Як прифронтова Миколаївка вирішує свої буденні проблеми»).
Інколи позитивний результат підготовлених у рамках проєкту статей вимірювався й у грошовому вигляді. Зокрема стаття «Чи зроблять слов’янці подарунок до ювілею Віктора Левіта, про який він мріє?» допомогла зібрати майже триста тисяч гривень на придбання евакуаційного автомобіля для батальйону «Донбас».
Публікація підготовлена за фінансової підтримки Європейського Союзу. Її зміст є виключною відповідальністю інтернет-видання «Карачун» і не обов’язково відображає позицію Європейського Союзу