Про біль від неякісних афіш та основні помилки організаторів
У грудні 2019 року Цукр запустив афішу подій в Сумах. З того часу, із перервою на локдаун, ми анонсуємо більшість публічних заходів, що відбуваються в нашому місті. За цей час на афішах бачили сотні чоловічків без обличчя, нечитабельні шрифти, а також привіти з 90-х років, що намагалися видати за сучасні анонси.
Менеджерка спецпроєктів Цукру Альона Сергієнко та керівник видання Дмитро Тіщенко діляться переліком порад, що допоможуть вашим заходам стати помітними, привабливими й такими, що привертатимуть увагу нової аудиторії, а не відштовхуватимуть строкатістю афіш.
Найбільші вороги анонсів
Усе, що ми опишемо в цьому тексті, стосується не лише наших спостережень, а й досвіду організації подій. Сумарний досвід івент-менеджменту нашої команди сягає щонайменше 10 років, тому привертати увагу людей до події ми вчилися давно і по сьогодні.
Ось наш суб’єктивний перелік найбільш некомфортних елементів у анонсах подій, що відбуваються в Сумах:
- Постер без смаку і стилю. Щоб зробити якісний і неогидний постер, достатньо розвивати в собі «надивленість» – навичку спостереження за організаторами інших подій, більш масових, більш успішних, з більшими бюджетами на маркетинг
- Текст для «своїх». Ображаючись на людей, які не захотіли зацінити ваші старання, перечитайте опис до своєї події та уявіть, що ви ніколи не стикалися з таким форматом, темою чи ініціативою. Частіше за все, активісти пишуть анонси для активістів, митці для митців, такий підхід не дає можливості залучати нові аудиторії
- Незрозуміла ціль заходу. Флешмоби, челенджі та воркшопи – це прекрасно, якщо за цими словами стоїть якийсь сенс і місія. Часом організатори забувають пояснити, що криється за гучними назвами
Як віднайти свій стиль, не зіпсувати ідею події та донести справжню мету заходу до її потенційної аудиторії – розповідаємо в наступних блоках.
Афіша
Читачі та глядачі в першу чергу дивляться на афішу вашої події. Знайти першу ліпшу картинку в Google, яка навіть не передає атмосфери заходу – означає неповагу до тих, кого ви запрошуєте. Часто ці ілюстрації не несуть ніякого змісту, виглядають незграбно, і ще краще – порушують авторське право, бо майже ніхто й ніколи не зазначає істинних авторів фотографій чи ілюстрацій. Але це треба.
Радимо використовувати фото з ваших попередніх подій. Навіть зроблені телефоном фотографії виглядатимуть краще за армію білих чоловічків з гугла. За відсутності таких фото, скористайтеся безкоштовними стоковими фотографіями, зробленими професіоналами, які готові ділитися своєю творчістю. Наприклад, десятки тисяч безкоштовних фото є на Unsplash та Pexels, ми в команді доволі часто звертаємося до цих фотобанків, коли немає чим ілюструвати новину або текст.
Немає дизайнера в команді? Скористайтеся онлайн-сервісом Canva або Vista Create (ex-Crello), це досить потужні інструменти для роботи з графікою, які водночас можна опанувати за кілька годин. Так само як ви колись навчилися гуртувати людей на події, ви зможете здобути навички базової роботи з графікою.
Там ви також зможете знайти тисячі безкоштовних шаблонів для постерів у різних форматах: для фейсбуку, інстаграму, вузькі, широкі або квадратні – головне виділити на це трохи часу. До речі, намагайтеся робити або універсальні афіші, які можна обрізати з широкого формату у квадрат, або наперед кілька версій: квадратну, вертикальну, і за бажання горизонтальну, наприклад, для фейсбуку.
Текст на афіші має бути лаконічним, з мінімальним набором шрифтів (краще 1 або 2). Він повинен містити найбільш важливу інформацію, а не повну програму заходу, яким, можливо, людина навіть не зацікавиться. Вкажіть назву події, дату й час, місце проведення і за потреби запрошених гостей та умови участі.
Детальну інформацію про гостя, спонсорів і формат події краще розмістити в текстовому описі події, нехай картинка залишиться лаконічною і симпатичною.
Суть події
Об’єм анонсу часто залежить від того, наскільки відомий артист/митець/спікер представить свої роботи. Якщо з концертом до міста приїздить група «The Hardkiss» – достатньо буде розказати з яким альбомом вони виступатимуть, де придбати квитки та на якій локації відбудеться концерт. Якщо ж група чи артист не надто відомі, буде доцільним розповісти в якому жанрі вони виступатимуть, для якої аудиторії, та познайомити людей з їхньою творчістю: розповісти про досягнення, альбоми, нагороди тощо.
Якщо ви анонсуєте виставку митця, художника чи фотографа, то звісно знайдуться люди, які одразу відреагують на ім’я і знатимуть, що вони точно завітають на виставку його робіт. Проте, ви зможете охопити значно більшу аудиторію, якщо опишете який саме проєкт представлятиметься, чому його варто побачити та звернути свою увагу. Ніхто не буде гуглити, це складно і довго, тому викладіть інформацію, яка зацікавить потенційну аудиторію.
Якщо ви запрошуєте людей на лекцію чи майстер-клас, то розкажіть, які саме знання чи навички отримає людина, відвідавши подію. Чому варто прийти навіть після роботи чи в суботу вранці. Якщо ім’я людини менш відоме за компанію, в якій вона працює, не соромтеся написати про це більшими літерами, аби зацікавити вибагливу увагу аудиторії.
Доцільним буде також вказати активні посилання на особисті сторінки спікерів, гостей, митців, щоб кожен охочий зміг зайти до них та ближче познайомитися з діяльністю.
Що стосується форматів, відмінних від традиційних, докладіть максимум зусиль, аби пояснити як відбувається подія. Робите квест містом? Поясніть, що для цього не треба бути альпіністом або шукачем скарбів. Люди бояться всього нового, а тим, кому «і так все зрозуміло» все одно рано чи пізно набридне відвідувати події регулярно. Забезпечте собі потік нової аудиторії.
Тема події
Якщо вас не турбує репутація організатора і потрібно зібрати якомога більше людей з різноманітними інтересами – маєте повне право назвати подію на кшталт «Що зробити, щоб бути щасливими й багатими». Кілька сотень охочих знайдуть вас навіть без афіші, хтось же вкладався у B2B Jewelry?!
Натомість якщо вашою метою є системна організація подій, залучення нових людей, то докладіть зусиль, аби зібрати релевантну аудиторію, яку справді зацікавить тема чи формат вашої події.
«Сучасні тренди в онлайн-маркетингу», «Нові технології для продажів» – абстрактно та не дуже інформативно. Конкретизуйте, про що піде мова:
- Як блогеру-початківцю з невеликою аудиторією залучити рекламодавців?
- Статті для SEO: навчимо писати так, щоб тексти читали не лише пошукові системи, а й клієнти
- Розкажемо, як налаштувати рекламу в директі з бюджетом $100
Чим більш релевантна аудиторія збереться на вашу подію, тим більше вона буде вдячна за це, ставитиме правильні запитання і в перспективі стане амбасадором ваших заходів, а не людиною з невиправданими очікуваннями.
Дата і час
Обов’язково вказуйте час початку заходу, а також час початку збору на подію, аби люди не прийшли одномоментно або, як це часто буває, запізнилися хвилин на 20, бо «поки всі сядуть…».
Також зазначте графік перерв, обідів, кава-брейків, аби люди могли краще планувати свій час. Заманити людей на коротку зустріч, а протримати їх з ранку до вечора – не найкраща ідея.
Якщо у вас конференція, де учасниками є багато спікерів, чи концерт, на якому кілька гуртів, краще написати початок часу виступу кожного та таймінг. Раптом людина обожнює одну групу, а іншу терпіти не може – нехай слухає лише приємне.
Місце проведення
Не забувайте вказувати місце проведення заходу. Якщо місце не дуже популярне, доцільно буде вказати посилання на Google Maps. Пишіть докладно: ось будинок на фото, звідси підіймаємося на четвертий поверх, йдемо ліворуч, одразу за рогом – потрібна зала, на ній буде табличка з назвою. Погодьтеся, навряд чи людині буде приємно шукати вхід у потрібну будівлю, крутитися поверхами й питати в охоронця, чи туди вона взагалі прийшла.
Куди платити, де купити
Наприкінці анонсу потрібно розповісти, чи цей захід є безплатним, або ж де придбати квитки, чи потрібно заздалегідь йти до каси, чи це можна зробити на місці в день заходу чи онлайн. Тут же можна вказати скільки місць передбачено на заході або повідомити про підвищення цін у майбутньому.
Мова анонсу
Перша причина анонсувати подію українською мовою – це вимога Закону. Друга причина – всі медіа пишуть українською, тож якщо ви розраховуєте на поширення анонсу в ЗМІ – навіть не сподівайтеся, що в штаті працівників є окремі люди, що займаються перекладом російськомовних анонсів, з більшою імовірністю медіа просто проігнорує вашу подію. Ми в Цукрі частіше за все так і робимо – коли протягом тижня відбувається 15-20 подій, знаходити час зокрема на інтерпретації текстів, а особливо російськомовних власних назв, стає дуже важко.
78% українців вважають своєю рідною мовою українську – йдеться у дослідженні Фонду «Демократичні ініціативи» імені Ілька Кучеріва спільно з соціологічною службою Центру Разумкова.
Відсоток людей, що розуміють українську, у більшості досліджень наближений до 100%. Крім того, 55% опитаних українців підтримують норму «мовного закону» про обслуговування українською мовою при збереженні можливості обслуговування клієнтів іншими мовами на їхнє прохання.
Щоб не переживати за якість вашої української, можете скористатися перекладачем від Google та безкоштовним сервісом для перевірки текстів LanguageTool, він допоможе позбутися недоречних слів, пунктуаційних, граматичних, лексичних і друкарських помилок.
Де поширювати інформацію
Якщо це не перший захід організований вами, напевно, ви вже маєте сторінку в соціальних мережах, де публікуєте анонси та іншу інформацію. Публікувати афіші на особистій сторінці недоцільно, ваше особисте життя може бути нецікаве людям, які з радістю почитали б про захід. А алгоритми соціальних мереж зроблять своє – щойно людина почне ігнорувати публікації, що не збігаються з її інтересами, інстаграм, фейсбук та інші «помічники» почнуть все рідше показувати ваші пости підписникам.
Також ми радимо створювати події на фейсбуці – в Україні станом на січень 2022 року у цій соціальній мережі майже 17 мільйонів активних користувачів, тому чимало організаторів просто недооцінюють ресурси цієї платформи.
До того ж фейсбук має зручний інтерфейс для анонсів. Ви зможете вказати місце та час проведення заходу, описати формат, прикріпити посилання для реєстрації та розмістити інформацію про те, де можна придбати квитки.
Після заповнення на зустріч можна буде запросити друзів та поширити інформацію на особистій сторінці. Друзям тих людей, що зацікавляться подією, буде також вибірково запропоновано відвідати цю подію. І, до слова, якщо якісно обрати цільову аудиторію, то за допомогою таргетованої реклами можна непогано поширити інформацію за $5-10.
Також не забувайте повідомляти нам про ваші події – на цій сторінці можна залишити інформацію, а за додаткову платню ми можемо розмістити анонс окремою публікацією в нашому телеграм-каналі Ц.Афіша.
Людина не повинна вишукувати інформацію про вашу подію – зробіть анонси таким чином, аби відповіді на потенційні запитання були очевидними. Структуруйте інформацію, робіть абзаци, користуйтеся зрозумілими формулюваннями, аби ці моменти не стали перешкодою на шляху до відвідування події.
Що варто запам’ятати
- Готуємо лаконічну та інформативну афішу
- Обов’язково пишемо, хто, де, коли та о котрій виступає
- Не пишемо хитромудрими обертами й не робимо неінформативних строкатих описів, очікування від яких буде важко виправдати
- Якщо ви плануєте скористатися новим форматом, або головним героєм події є не дуже відома суспільству людина – розкажіть про специфіку формату або досягнення людини
- Готуйтеся до події заздалегідь, повідомляйте медіа про анонси, щоб були sold out та щастя!
Джерело: Цукр