Через 3 місяці повномасштабної війни в Україні бізнес поступово виходить з шокового стану і починає працювати, пристосовуючись до нових умов.

Наразі вже є великий потік сформованого попиту на різні товари та послуги і його треба регулювати пропозицією. Так, у країні йде війна, але економіка має рухатися та функціонувати. Звичайно, багато факторів зараз ускладнюють процес роботи бізнесу: складності логістичних шляхів, постачання сировини, звичних зв’язків та домовленостей та багато іншого, але навіть у нових реаліях можна перебудувати робочі процеси.

Чи доречно з етичного погляду у воєнний час працювати/вести бізнес? Оскільки кожен бізнес, який зараз працює, дає робочі місця, сплачує податки та дає можливість людям доторкнутися до звичного життя. І щоб забезпечити армію, потрібно підтримувати економіку. Відповідно так, доречно. Виникає наступний етап – як продавати свій продукт у воєнний час.

Щоб побачили вас, вам потрібна реклама. Реклама, яка змусить кожного звернути увагу на вас, ваш товар чи послуги.

По-перше, треба зазначити, що кількість активних користувачів сильно зросла за останні два місяці. Люди стали набагато більше часу проводити в соціальних мережах, читаючи новини, спілкуючись із близькими та знайомими та просто прокрестинуючи. Тобто, соціальні мережі на даний момент один із наймасштабніших каналів у digital.

По-друге, аукціон зараз вільний, і ціна за показ реклами та клік стала дешевшою, в середньому від 2 до 10 разів (залежно від ніші). Відповідно, зараз можна з меншими вкладеннями, охопити більшу кількість користувачів нової аудиторії.

Отже, якщо у вас є можливість запускати рекламу, що таргетує, — робіть це, поки можна отримати максимальну вигоду з цього інструменту.

Невеликі прогнози, на що слід чекати?

Після кожної кризи (а для економіки та бізнесу війна — це криза) настає період зростання та процвітання. Для українського бізнесу, і в соціальних мережах у тому числі, ситуація несе вектор розвитку, тому що:

– більше немає конкуренції з російськими виробниками та експертами;

– конкуренція на рекламному аукціоні мінімальна;

– ціни на рекламу впали у 2-3 рази порівняно з довоєнним періодом.

Зараз найкращий час зайняти своє місце на цьому ринку, розвивати свою справу, допомагати іншим, показувати приклад.

Наразі ідеальний момент, щоб виходити на європейський ринок, бо українців там підтримують.

Що потрібно знати фахівцю з реклами, щоб зараз бути в темі і продовжувати працювати?

Якщо раніше добре працювало “сарафанне радіо” для пошуку нових клієнтів, то зараз ситуація дещо змінилася. Кількість знайомих-знайомих, які активно відновлюють свою підприємницьку діяльність – скоротилася.

Тому моя порада – пишіть самі брендам. Пропонуйте high-service (це можуть бути додаткові послуги пов’язані не тільки з націленням, а трохи ширше – з маркетингом, розробкою стратегій, більше аналітики або пропозиції щодо контенту).

Зараз більшість роботодавців хочуть бачити у своїй команді людину-оркестр, щоб мінімізувати витрати.

І звичайно, треба знання мови. Це стосується не лише англійської (що і так маст на міжнародному ринку), а також іспанської, італійської, німецької, французької. Це дає можливість виходу на клієнтів у Європі. І для міжнародного ринку корисно підтягнути свої знання щодо закупівлі реклами в соціальних мережах Tik-Tok, Twitter, Linkedin. Це допоможе працювати кросс-канально та створювати стратегії просування під будь-яку модель бізнесу та воронку продажів.

Авторка: Даша Бакуновська (Target Team Lead SODA).