Ви хочете стати цікавим та корисним джерелом інформації для молоді? Хочете, щоб одне з ваших медіа мало молодіжну аудиторію? Тоді ця стаття для вас. Бо неможливо створити якісний продукт для будь-якої аудиторії, не розуміючи глибоко її потреби та специфіку. Редакторський Портал рекомендує цю статтю саме з таких міркувань
Ефективність бізнесу багато в чому залежить від правильної подачі інформації про свої послуги цільовій аудиторії. З якою ж цільовою аудиторією доведеться мати справу в найближчі 20 років?
Настав час, коли у доросле життя вступають люди покоління Z, вони ж Зумери, – молоді люди, що народилися з 1995 по 2010 рік. Більшість маркетингових стратегій націлені на те, що скоро вони стануть найбільшою групою споживачів. Уже зараз це найбільш активні люди, які чітко розуміють, чого вони хочуть і як це виглядає. Крім того, у них є гроші і бажання їх витрачати на красиве життя, повне вражень. Це перше покоління, повністю сформоване під впливом гаджетів і соцмереж, так що їх головна особливість і основна перевага – технологічність. Тому головне завдання маркетологів – знайти до них правильний підхід.
Давайте подивимося, в чому полягають основні особливості людей цього покоління в світлі можливих маркетингових рішень.
1. Зумери звикли до багатозадачності: спокійно можуть одночасно стежити за декількома екранами – дивитися фільм, працювати на комп’ютері і листуватися в смартфоні. І відчувають себе при цьому абсолютно комфортно. Значить маркетологам слід використовувати одночасно кілька засобів комунікації, щоб привернути їхню увагу. Якщо щось з’являється всюди, значить це щось важливе.
2. «Кліпове мислення». Вони звикли до швидкої змінюваності інформації та образів на екрані, тому їм важко надовго сконцентруватися на чомусь одному. Вони насилу вчитуються в довгі тексти, намагаються з усього вибирати лише головне – суть питання, значиму для прийняття рішення.
3. Візуальне сприйняття інформації. У минулі часи в основному була доступна текстова інформація. Люди читали книги, газети і кожен уявляв собі персонажів і події по-своєму, виходячи з особистих якостей фантазії і сприйняття. Це розвивало образне мислення і здатність до творчості. З кінця 90-х дуже активно стала розвиватися комп’ютерна відеоіндустрія. Особливість її полягає в тому, що людям пропонується не «уявити» собі образ, а побачити готове візуальне рішення. Це уніфікувало сприйняття – образ став для всіх єдиним. Думати і фантазувати не треба, потрібно було лише прийняти те, що є – якийсь готовий образ. І останнім часом ми всі до цього настільки звикли, що потребуємо візуальних підказок. Тому будь-яке інформаційне текстове повідомлення потрібно обов’язково доповнювати інфографікою.
4. Спілкування через соцмережі. Їм набагато простіше написати текстове повідомлення людині, що сидить в сусідній кімнаті, ніж сказати щось особисто, вставши з дивана і пройшовши всього 10 метрів. Це так. З цієї дивовижної причини, таким людям важко дається живе спілкування. Живі справжні емоції також викликають труднощі, набагато простіше в кінці повідомлення поставити готовий смайлик – він все розповість сам про пережиті почуття. Крім того, мова спілкування в мережі набула якийсь своєрідний характер – вона дуже скорочена (спс – спасибі, Нзч – нема за що) і сильно змішалася з іноземними словами на український манер. Щоб бути з ними на одній хвилі потрібно добре знати цю мову і вміти з її допомогою доносити до таких людей свої ідеї.
5. Зумери звикли до певної соціальної публічності. Вони охоче діляться з друзями фото і відеофрагментами свого життя, їм важливо визнання соціальної спільноти. Вони також охоче ставлять лайки всім, хто їм сподобається. Це щось на кшталт «усмішки» при зустрічі віч-на-віч з кимось приємним. По суті – це своєрідне вираження емоцій, закріплене у вигляді заданих форм. Спираючись на контент, який викладають, спрямованість підписок і лайків, власники соцмереж збирають цінну інформацію про персональні вподобання власників сторінок, щоб потім найбільш правильним чином запропонувати їм зробити ті чи інші покупки. І не забувайте – кількість лайків під вашою пропозицією обов’язково приверне увагу зумера.
6. Ще однією своєрідною особливістю людей покоління Z є звичка вибирати з декількох готових рішень. До 90-х практикувалася система так званих «відкритих питань», коли на поставлене запитання доводилося самостійно формулювати свою відповідь. Система освіти початку 2000-х активно впроваджувала систему тестової оцінки знань, де було потрібно як відповідь на питання, вибрати один правильний з 3-4 варіантів ГОТОВИХ рішень. Це значно прискорювало і автоматизировало процес складання заліків та іспитів, в яких все ширше використовували комп’ютерні технології. Свого часу такий спосіб тестування знань називали «Угадайки». Багато років такого режиму навчання принесло свої плоди. Навіщо замислюватися про свої потреби – все давно придумано і запропоновано. Тому переглядаючи барвисті каталоги, потрібно лише вибрати те, що сподобається або приверне увагу. Причому, в достатку пропозицій і професійних, яскравих і якісних фотоматеріалів, ми стали досвідченими споживачами. Тому важливо вміти виділятися із загального фону яскравих фарб чимось особливим. І цю ОСОБЛИВІСТЬ в своєму товарі чи послузі потрібно знайти.
7. Незнищенна потреба в спілкуванні і гострий його дефіцит у покоління Z в живому вигляді привели до того, що люди охоче беруть участь в різних спільнотах за інтересами і підписуються на різні корисні інформаційні ресурси, щоб бути в курсі подій, так як світ змінюється стрімко і потрібно нічого не упустити. За останні десятиліття ми всі наїлися агресивної реклами. Багато хто віддає перевагу її просто не помічати. Тому, якщо ви в спільноті почнете робити собі пряму рекламу, вас відразу забанять. У середовищі інтернет-спільнот потрібно знайти свою цільову аудиторію, органічно влитися в неї і, як би ненароком, в контексті спілкування подати себе, свої послуги. Тільки тоді у вас є шанс бути почутими.
8. Зумери виросли рука об руку з віртуальним світом, часом вони насилу відчувають між ними різницю. Дійсно, відчуття майже одні й ті ж, тим більше якщо врахувати, що вони все одно формуються в глибині нашої голови. По дорозі на роботу і в будь-який вільний час люди цього покоління з задоволенням занурюються в ігровий віртуальний простір своїх гаджетів.
І хоч в реальному житті все набагато складніше, віртуальний простір створив щільну ілюзію вседозволеності, відсутність відповідальності за наслідки своїх дій. Такі слогани як: живи по кайфу, бери від життя все і тому подібні, стали для багатьох моделлю мислення. Ця модель спеціально вироблялася рекламними посиланнями протягом багатьох років, вона чудово прижилася в головах і не варто нею нехтувати.
9. Якщо ви хочете заволодіти увагою Зумера, пам’ятайте, що це молоді люди, що прагнуть жити і брати від життя все. Що потрібно людям у віці 15-25 років? Запропонуйте їм інструменти і засоби для цього – вас помітять.
10. Ну і нарешті, Зумери одні з найактивніших користувачів мобільних гаджетів. В середньому, в своєму мобільному пристрої вони проводять близько 3 годин на день. Якщо хочете підібратися до їх свідомості, використовуйте всі ресурси, що є всередині сучасного смартфона – від мобільних ігор, до соцмереж і новинних стрічок.
Багато в чому покоління Z більш відповідальне і серйозне, їх цікавить кар’єра і політика, вони більш усвідомлено ставляться до питань гендеру, раси і соціальної нерівності. Однак саме це і робить їх вразливими.
Джерело: Sostav
Читайте також: Axel Springer: перезавантаження для ери цифрових медіа