Бурхливе зростання соціальних медіа і контенту, що створюється споживачами, протягом останніх кількох років продовжує здійснювати значний вплив на рекламу. Складно уявити собі людину, яка перед ухваленням рішення про покупку того чи іншого товару, не спитала б рекомендації у знайомих чи не прочитала б відгуки в мережі. Сьогодні у «сарафанного радіо» такий рівень довіри, якого немає ні в одного іншого каналу просування.
Анна Галайко, керівник напрямку influencer marketing і найбільшої в Україні WOM-платформи Naprobu в Burda Media, виділяє п’ять фактів, які необхідно знати про word of mouth marketing (WOM) тим, хто подумує запустити автоматичну ланцюгову реакцію:
1. Ступінь довіри
Згідно з дослідженнями таких міжнародних компаній, як Nielsen, BrightLocal, McKinsey, 92% споживачів у всьому світі довіряють рекомендаціям сім’ї і друзів більше, ніж іншим видам реклами. 83% довіряють онлайн-відгуками так само, як і особистим рекомендаціям. А тих, хто вважає, що згенерований користувачами контент заслуговує довіри, в 2.5 рази більше тих, хто довіряє контенту брендів.
2. Реальні відгуки реальних людей
Проплачені відгуки в мережі можуть допомогти досягти бажаного ефекту від «сарафанного радіо», але він буде короткостроковий і витратний – як тільки закінчиться бюджет на залучення, почнеться «відпад». І вже точно це не допоможе сформувати ком’юніті бренду – тих, хто буде до вас лояльний і буде нескінченно рекомендувати ваш товар або послугу іншим. Відгуки реальних людей – найголовніший актив. І сьогодні в Україні всього одна-дві компанії, які мають у своєму розпорядженні широку базу таких інфлюенсерів.
3. Соціальний engagement
Споживачі люблять ділитися своїм досвідом або просувати те, що відповідає їх переконанням і цінностям. З досвіду WOM-платформи Naprobu, більше 70% учасниками тестувань продукції рухає не стимул у вигляді знижки на покупку або подарунок, а бажання власної значущості і можливість міняти продукт.
4. Висока конверсія
Користувачі, які прийшли за відгуками і рекомендаціям – це аудиторія з більш високим ступенем готовності до покупки, ніж ті, хто перейшов при натисканні на рекламний банер. У них вже є певна ступінь довіри – від людини, який порекомендував ваше туристичне агентство або косметику по догляду за тілом. Вони вже з високим NPS (прим. – індекс споживчої лояльності), ніж ті, хто приходить по інших каналах. Відповідно, вище конверсія і зростання продажів.
5. Результативний крос-маркетинг
Мікроінфлюенсери – ті самі незалежні користувачі продукту, які залишають свій достовірний відгук в мережі – виходять на перший план, відтісняючи лідерів думок з армією фоловерів. При цьому максимально відчутний і легко вимірний результат сьогодні дають крос-маркетингові рішення, в яких задіяні як звичайні люди – споживачі, які тестують продукти, пишуть відгуки і запускають «сарафанне радіо», так і топові блогери і селебрітіз.
Джерело: MMR