Ця стаття – про досвід збільшення залучення у громаді. Так само, як у багатьох громадах в Україні, в фокусі героїні матеріалу є відстороненість людей від участі у вирішенні спільних для громади проблем. Рішення, яке описане у публікації, буде так само ефективно працювати і в наших громадах – тому не звертайте великої уваги на те, що стаття описує досвід однієї з громад в центрі США (місто Лонгмонт, штат Колорадо). Текст нижче «Редакторський Портал» публікує без змін – авторський стиль дотримано.

Коли Сильвія Соліс (Silvia Solis) 4 роки тому приїхала до міста Лонгмонт (Longmont), штат Колорадо, вони з чоловіком очікували на першу дитину. «Моя сім’я була так далеко від мене», – згадує вона. Вона почувалася ізольованою. Одинокою.

Сильвія зростала у Мехіко, а потім жила у багатьох містах США – від Ларедо у Техасі до Денвера та Нью Йорка. «Я хотіла знайти середовище, у якому буду почуватися своєю», – розказує вона про те, чому тепер сприймає Лонгмонт як рідне місто. – «І ці думки змусили мене подумати про цінність громади. Тоді я зрозуміла, наскільки ізольованими є люди. Навіть у своїх рідних містах, де вони народилися і виросли, люди почуваються роз’єднаними».

Я маю сподівання, що роблю місцеві історії відомими людям, і що я є тим вухом, яке почує і допоможе передати уявлення про те, чим займаються люди в громаді

І Сильвія вирішила, що з цим щось треба робити. Як людина із журналістською освітою, вона стала двомовною кореспонденткою для інтернет сайту новин громади – The Longmont Leader. Те, яким чином вона дійшла висновку про саме таку роботу, визначає і те, як вона думає про взаємозв’язок між місцевими новинами та життям громадам, яким вона служить. «Моя роль виходить за межі оповідання історій – я є посередницею у сфері культури між місцевими медіа та громадою, яка мене оточує. Я маю сподівання, що роблю місцеві історії відомими людям, і що я є тим вухом, яке почує і допоможе передати уявлення про те, чим займаються люди в цій громаді».

Більший масштаб – більший вплив

Видання The Longmont Leader було і є одним з партнерів мережі COLab, до якої сьогодні входять понад 140 видань штату Колорадо. Тому роботу Сильвії швидко помітили у COLab, адже у мережі вважають, що журналістика допомагає об’єднувати спільноти. Обмін інформацією, спільне розуміння фактів, вміння вчасно подивитися у дзеркало і прагнення краще розуміти себе – це речі, які об’єднують громаду. Тому якщо казати коротко – якісна журналістика є цінністю для громади, але неможливо робити якісну журналістику без залучення мешканців.

Помітивши Сильвію, мережа COLab запропонувала їй роль директорки із залучення аудиторії, і вона стала першою на цій посаді. Тепер завданнями Сильвії є допомога громадам та їхнім медіа знаходити шляхи для побудови довіри та таких відносин, які посилюють обидві сторони. Відповідно, тепер Сильвія буде організовувати різноманітні події, налагоджувати обмін інформацією, поєднувати людей один з одним і допомагати мережі COLab знайти способи донести якісні новини до усіх мешканців штату. Результатом мають стати публікації, які краще відповідатимуть потребам громад. Менша кількість людей буде почуватися наче в темряві. Або забутими. Або від’єднаними.

Життєвий досвід Сильвії підказує їй, де саме проблеми є найбільшими. А журналістська освіта допомагає точніше фокусуватися не тільки на висвітленні життя громад, але й на матеріалах для громад, і не лише про них самих. Сьогодні вона це робить як для традиційного друкованого формату, так і для місцевого радіо та онлайн медіа. Отримавши ступінь магістра з журналістики в університеті Нью-Йорка зі спеціалізацією у сфері соціальних процесів та взаємодії, вона додатково посилила свої навички у сферах аналізу даних та проведення якісних досліджень. А життєвий досвід надав їй унікальні компетенції у розумінні шляхів та способів, якими контент може як пригнічувати громади, так і навпаки – стимулювати їх. Вона є експерткою з залучення, і керує великими проектами, які об’єднують людей навколо важливих справ, таких як місцева журналістика.

Медіа можуть робити речі реальними в тому сенсі, що вони допомагають людям відчувати себе частиною чогось

«Медіа можуть робити речі реальними в тому сенсі, що вони допомагають людям відчувати себе частиною чогось», – каже вона. – «Саме це і робить COLab. Ми можемо перевизначити роль медіа. Ми можемо показати людям, яку роль грають індивіди у тому, як медіа себе поводять і як вони діють. Зрештою, ми прагнемо зробити так, щоб громадськість відчувала себе частиною цього».

 

Оригінальну публікацію можна прочитати тут: https://colabnews.co/changing-the-way-we-think-about-community-and-media/

АВТОР: Лора Франк (Laura Frank), переклад «Редакторський Портал»