І перетворити Journalism Exchange Program у роботу.
Авторка: Олена Мушинська, журналістка львівського видання iPress.
Стажування: м. Полтава, сайт «Трибуна».
«Коли до Львова? », — запитання, яке мені найчастіше доводиться чути останній тиждень. І правда, місячне стажування у регіональному медіа закінчилось, а я все ще не купила квитки на потяг додому.
Полтава не відпускає, пропонує продовжувати роботу, жертвуючи звичним львівським комфортом. Заради чого? Заради команди, в якій я можу займатись тим, що давно шукала — документальною журналістикою.
Нові формати
Полтавська «Трибуна » з липня почала переходити до нового формату і повністю відмовляється від текстового наповнення сайту. Головна редакторка Юлія Злепко пояснює, що це «не було складністю ».
«За роки роботи ми спробували себе у різних форматах і зрозуміли, що нам найкомфортніше працювати у відеоформаті. Кращий відгук аудиторії ми отримуємо саме за наші відео. Тому вирішили зосередитись на авторських проектах, короткометражних документальних фільмах, які піднімають актуальні соціальні теми і які ніхто не зачіпає у регіоні.
Є кілька причин: нам це цікаво, у нас виходить, є запит аудиторії, цього ніхто не робить. Ми вирішили, що розпорошуватися на все вимагає занадто багато ресурсів і краще якісно робити те, що до душі, абсолютно відкинувши будь-яку новинну складову: і в текстах, і у відео », — зазначає Юлія.
У сучасному медійному світі новинні стрічки борються за кількість переглядів та увагу читача. Такі новини живуть один день і хоч вони, безсумнівно, необхідні, кількість інформаційних онлайн-видань складно порахувати, а велика частка з них функціонує за класичною схемою «Ctrl+C, Ctrl+V ». Добре, якщо паралельно ЗМІ створює ще й якісний аналітичний контент. Що стосується неновинних відеоматеріалів, то тут ситуація є ще складнішою, адже це тривалий процес, який потребує залучення команди та техніки.
Якою є «Трибуна » зараз? Це незалежне регіональне медіа, в якому є документальні (і не тільки) спецпроекти, соціальні ролики та незначна частка текстових авторських матеріалів. «Трибуна » сьогодні — це те медіа, де матеріали не з’являються щодня, адже на виготовлення чогось якісного потрібно значно більше часу. Ідея полягає в тому, аби зосередитися на людських історія, особистостях, міських та обласних проблемах. На тому, що можна назвати часто вживаним у Полтаві словом — «локальне».
Командний симбіоз
Текстовим журналістам важко одразу змінити звичний тип мислення, оскільки думати про поєднання красивого кадру, музики і тексту значно важче. Якісний відео продукт — це не лише операторська робота чи робота з монтажем. Це ще і створення ідеї, концепції, продумування монтажних листів. Більше того, це співпраця з героями, героїнями чи акторами та акторками. Це відповідальність за інтелектуальне наповнення відео, аби воно було не лише розважальним та естетично привабливим, але й інформативним.
Що важливо розуміти? Всю цю роботу команда робить разом. Журналісти долучаються до монтажу, а оператори — до обговорення ідей перед початком зйомок. При цьому усі члени команди обмінюються своїм досвідом, адже лише у команді можна створити щось вартісне.
Чому не у Львові?
Мій журналістський досвід у рідному місті зазвичай зводився до створення матеріалів та новин. Після написання тексту на більше, ніж п’ять тисяч знаків, мене не залишало відчуття того, що читачі надто ліниві. Особливо ліниві у читанні тих форматів, у яких немає сенсації чи елементу розслідування.
Якщо не відчуваєш сил чи бажання творити і те, й інше, є варіант змінити формат — з тексту до відео. Стверджувати, що подивитись відео простіше, ніж прочитати матеріал, я теж не маю права. Проте навіть як авторка відчуваю набагато більше задоволення, коли даю людям те, що можна сприймати і через звук, і через картинку, і емоційно.
Чому я хочу робити це не у Львові, не у місті, переповненому всіма можливими видами медіа? Все просто: у Львові я поки не знайшла ідеального поєднання команди та завдань, які вона собі ставить.
Читайте попередню історію про те, як стажер JEP Андрій Тужиков, ІТ-шник за фахом, місяць побув журналістом.
Про останні можливості та новини від Media Development Foundation дізнавайтеся з нашої розсилки та сторінки на Medium.
Сконтактувати з NGO «Media Development Foundation» (Фонд розвитку ЗМІ) можна за адресою ourmail.mdf@gmail.com
Джерело: Medium