Ви хочете стати цікавим та корисним джерелом інформації для молоді? Хочете, щоб одне з ваших медіа мало молодіжну аудиторію? Тоді ця стаття для вас. Бо неможливо створити якісний продукт для будь-якої аудиторії, не розуміючи глибоко її потреби та специфіку. Редакторський Портал рекомендує цю статтю саме з таких міркувань
Ефективність бізнесу багато в чому залежить від правильної подачі інформації про свої послуги цільовій аудиторії. З якою ж цільовою аудиторією доведеться мати справу в найближчі 20 років?
Настав час, коли у доросле життя вступають люди покоління Z, вони ж Зумери, – молоді люди, що народилися з 1995 по 2010 рік. Більшість маркетингових стратегій націлені на те, що скоро вони стануть найбільшою групою споживачів. Уже зараз це найбільш активні люди, які чітко розуміють, чого вони хочуть і як це виглядає. Крім того, у них є гроші і бажання їх витрачати на красиве життя, повне вражень. Це перше покоління, повністю сформоване під впливом гаджетів і соцмереж, так що їх головна особливість і основна перевага – технологічність. Тому головне завдання маркетологів – знайти до них правильний підхід.
Давайте подивимося, в чому полягають основні особливості людей цього покоління в світлі можливих маркетингових рішень.
1. Зумери звикли до багатозадачності: спокійно можуть одночасно стежити за декількома екранами – дивитися фільм, працювати на комп’ютері і листуватися в смартфоні. І відчувають себе при цьому абсолютно комфортно. Значить маркетологам слід використовувати одночасно кілька засобів комунікації, щоб привернути їхню увагу. Якщо щось з’являється всюди, значить це щось важливе.
![]()
2. «Кліпове мислення». Вони звикли до швидкої змінюваності інформації та образів на екрані, тому їм важко надовго сконцентруватися на чомусь одному. Вони насилу вчитуються в довгі тексти, намагаються з усього вибирати лише головне – суть питання, значиму для прийняття рішення.
3. Візуальне сприйняття інформації. У минулі часи в основному була доступна текстова інформація. Люди читали книги, газети і кожен уявляв собі персонажів і події по-своєму, виходячи з особистих якостей фантазії і сприйняття. Це розвивало образне мислення і здатність до творчості. З кінця 90-х дуже активно стала розвиватися комп’ютерна відеоіндустрія. Особливість її полягає в тому, що людям пропонується не «уявити» собі образ, а побачити готове візуальне рішення. Це уніфікувало сприйняття – образ став для всіх єдиним. Думати і фантазувати не треба, потрібно було лише прийняти те, що є – якийсь готовий образ. І останнім часом ми всі до цього настільки звикли, що потребуємо візуальних підказок. Тому будь-яке інформаційне текстове повідомлення потрібно обов’язково доповнювати інфографікою.
4. Спілкування через соцмережі. Їм набагато простіше написати текстове повідомлення людині, що сидить в сусідній кімнаті, ніж сказати щось особисто, вставши з дивана і пройшовши всього 10 метрів. Це так. З цієї дивовижної причини, таким людям важко дається живе спілкування. Живі справжні емоції також викликають труднощі, набагато простіше в кінці повідомлення поставити готовий смайлик – він все розповість сам про пережиті почуття. Крім того, мова спілкування в мережі набула якийсь своєрідний характер – вона дуже скорочена (спс – спасибі, Нзч – нема за що) і сильно змішалася з іноземними словами на український манер. Щоб бути з ними на одній хвилі потрібно добре знати цю мову і вміти з її допомогою доносити до таких людей свої ідеї.
![]()
5. Зумери звикли до певної соціальної публічності. Вони охоче діляться з друзями фото і відеофрагментами свого життя, їм важливо визнання соціальної спільноти. Вони також охоче ставлять лайки всім, хто їм сподобається. Це щось на кшталт «усмішки» при зустрічі віч-на-віч з кимось приємним. По суті – це своєрідне вираження емоцій, закріплене у вигляді заданих форм. Спираючись на контент, який викладають, спрямованість підписок і лайків, власники соцмереж збирають цінну інформацію про персональні вподобання власників сторінок, щоб потім найбільш правильним чином запропонувати їм зробити ті чи інші покупки. І не забувайте – кількість лайків під вашою пропозицією обов’язково приверне увагу зумера.
6. Ще однією своєрідною особливістю людей покоління Z є звичка вибирати з декількох готових рішень. До 90-х практикувалася система так званих «відкритих питань», коли на поставлене запитання доводилося самостійно формулювати свою відповідь. Система освіти початку 2000-х активно впроваджувала систему тестової оцінки знань, де було потрібно як відповідь на питання, вибрати один правильний з 3-4 варіантів ГОТОВИХ рішень. Це значно прискорювало і автоматизировало процес складання заліків та іспитів, в яких все ширше використовували комп’ютерні технології. Свого часу такий спосіб тестування знань називали «Угадайки». Багато років такого режиму навчання принесло свої плоди. Навіщо замислюватися про свої потреби – все давно придумано і запропоновано. Тому переглядаючи барвисті каталоги, потрібно лише вибрати те, що сподобається або приверне увагу. Причому, в достатку пропозицій і професійних, яскравих і якісних фотоматеріалів, ми стали досвідченими споживачами. Тому важливо вміти виділятися із загального фону яскравих фарб чимось особливим. І цю ОСОБЛИВІСТЬ в своєму товарі чи послузі потрібно знайти.
7. Незнищенна потреба в спілкуванні і гострий його дефіцит у покоління Z в живому вигляді привели до того, що люди охоче беруть участь в різних спільнотах за інтересами і підписуються на різні корисні інформаційні ресурси, щоб бути в курсі подій, так як світ змінюється стрімко і потрібно нічого не упустити. За останні десятиліття ми всі наїлися агресивної реклами. Багато хто віддає перевагу її просто не помічати. Тому, якщо ви в спільноті почнете робити собі пряму рекламу, вас відразу забанять. У середовищі інтернет-спільнот потрібно знайти свою цільову аудиторію, органічно влитися в неї і, як би ненароком, в контексті спілкування подати себе, свої послуги. Тільки тоді у вас є шанс бути почутими.
8. Зумери виросли рука об руку з віртуальним світом, часом вони насилу відчувають між ними різницю. Дійсно, відчуття майже одні й ті ж, тим більше якщо врахувати, що вони все одно формуються в глибині нашої голови. По дорозі на роботу і в будь-який вільний час люди цього покоління з задоволенням занурюються в ігровий віртуальний простір своїх гаджетів.
І хоч в реальному житті все набагато складніше, віртуальний простір створив щільну ілюзію вседозволеності, відсутність відповідальності за наслідки своїх дій. Такі слогани як: живи по кайфу, бери від життя все і тому подібні, стали для багатьох моделлю мислення. Ця модель спеціально вироблялася рекламними посиланнями протягом багатьох років, вона чудово прижилася в головах і не варто нею нехтувати.
![]()
9. Якщо ви хочете заволодіти увагою Зумера, пам’ятайте, що це молоді люди, що прагнуть жити і брати від життя все. Що потрібно людям у віці 15-25 років? Запропонуйте їм інструменти і засоби для цього – вас помітять.
10. Ну і нарешті, Зумери одні з найактивніших користувачів мобільних гаджетів. В середньому, в своєму мобільному пристрої вони проводять близько 3 годин на день. Якщо хочете підібратися до їх свідомості, використовуйте всі ресурси, що є всередині сучасного смартфона – від мобільних ігор, до соцмереж і новинних стрічок.
Багато в чому покоління Z більш відповідальне і серйозне, їх цікавить кар’єра і політика, вони більш усвідомлено ставляться до питань гендеру, раси і соціальної нерівності. Однак саме це і робить їх вразливими.
Джерело: Sostav
Читайте також: Axel Springer: перезавантаження для ери цифрових медіа