Аудиторія досі довіряє місцевій журналістиці та цінує її, тож багато локальних та регіональних медіа оптимістичні щодо свого майбутнього. Щоправда, перехід від друкованої до цифрової форми не обходиться без викликів. Про це свідчить нове дослідження новинних ЗМІ у Великій Британії, Німеччині, Фінляндії та Франції, проведене Інститутом Ройтерз із вивчення журналістики при Оксфордському університеті.
Воно виявило, що деякі видання змушені закрити свої бюро чи об’єднатися з іншими ЗМІ для ефективнішого пошуку нових джерел прибутку та нових аудиторій. Більшість також конкурують із платформами Facebook та Google за рекламу, але разом з тим покладаються на них, щоби розширити свою онлайн-аудиторію.
Потреба переходу
Дослідження, яке провели Джой Дженкінс (Joy Jenkins) та її колега Расмус Клейс Нілсен (Rasmus Kleis Nielsen), виявило кілька цікавих висновків про майбутнє місцевих новин:
- Локальні та регіональні новинні медіа інвестують в цифрове майбутнє: створюються первинно онлайнові ньюзруми, ЗМІ адаптуються до потреб аудиторії.
- Місцеві медіагрупи експериментують зі способами генерування прибутку, в тому числі запроваджуючи пейвол та передплату, членські клуби, електронну комерцію, організовуючи події.
- Як і багато новинних ЗМІ, локальні та регіональні медіа борються за рекламу з компаніями на зразок Google та Facebook, але водночас намагаються через них дістатися до онлайн-аудиторій.
За словами дослідників, темп змін різниться залежно від країни. Проте, всі аналізовані ЗМІ для отримання прибутку досі фокусуються на своїх друкованих продуктах, хоч і розуміють потребу переходу в цифровий формат.
Для деяких із них, щоправда, це розуміння прийшло надто пізно. Дженкінс та Клейс Нілсен пишуть, що деякі місцеві новинні медіа були змушені закритися повністю чи закрити деякі бюро, окремі ЗМІ об’єдналися, щоби консолідувати зусилля. Дослідники при цьому помітили, що деякі локальні та регіональні медіагрупи поставилися до консолідації на диво позитивно. Для них бути частиною більшої організації означає більший доступ до необхідної експертизи та наявність цифрових інструментів для кращої онлайн-присутності.
Чи не найбільшою проблемою ЗМІ, згідно з дослідженням, є складнощі у залученні та утриманні молодих репортерів. Локальні медіа часто сприймаються як недостатньо «круті» порівняно з національними чи міжнародними, та й зарплати часто нижчі, ніж у більших організаціях.
Ситуація складна, але надія є
«Локальні газети, як і інші традиційні медіа, зіштовхуються з головними викликами і більше не можуть займати панівну позицію на ринку, як це було колись», – каже Дженкінс. Проте, вона не втрачає надії щодо майбутнього локальних новин. «Газети, [проаналізовані] у цьому звіті, також розвивають інноваційні способи відповідати [на ці виклики]: від платної журналістики рішень [solutions journalism] до співпраці з іншими редакціями у цифрових ініціативах і до диверсифікованих бізнес-моделей, в тому числі власних маркетингових фірм, видавничих послуг на замовлення та подій. Вони також мають високий рівень визнання та довіри від своїх спільнот, що, без сумніву, допомагає їхньому переходу», – каже дослідниця.
Її співавтор Расмус Клейс Нілсен звертає увагу на важливість локальних новин у сучасному інформаційному середовищі. «Локальні новини надзвичайно важливі для певності в тому, що люди поінформовані про свої спільноти і можуть бути залученими», – каже він. Як і Дженкінс, Клейс Нілсен звертає увагу на проблему з бізнес-моделями, що базуються на рекламі й нині перебувають у складному становищі. Однак, він також залишається оптимістом.
«Дуже підбадьорює те, що ми виявили кілька різних прикладів того, як локальні газети працюють над оновленням своєї журналістської роботи і як їхні бізнеси адаптуються до все більше цифрового, мобільного та сфокусованого на соцмережах медіасередовища», – каже він. Попри скептицизм, у локальної журналістики, схоже, є майбутнє.
Повний текст звіту «Цифровий перехід локальних новин» можна прочитати на сайті Інституту Ройтерз із вивчення журналістики
Переклад з англійської мови статті «The Future of Local News»
Джерело: EJO