Нині, коли авдиторія все менше довіряє новинам, журналістам стає важче привернути їхню увагу до своїх публікацій. Дослідження NiemanLab показує, що найкращий варіант зібрати більше переглядів — це короткі заголовки в розмовному стилі. Розповідаємо, як вони це визначили.

Як тривав експеримент?

Згідно з дослідженням, опублікованим журналом Science Advances, читачі новин віддавали перевагу простим заголовкам, а не складним. Водночас самі журналісти зосереджені на складних заголовках.

Спочатку редакція використала дані The Washington Post та Upworthy, щоб побачити як довжина слова та складність слів у заголовках впливає на його клікабельність. Ці набори даних включали понад 31 000 рандомізованих експериментів — A/B-тестів — у яких порівнювали кілька варіантів заголовків до однієї статті, щоб визначити, який збере більше переглядів

У результати виявилося, що заголовки з поширенішими словами — наприклад, «робота» замість «діяльність», коротші й написані в розповідному стилі заголовки, з більшою кількістю займенників, а не прийменників, більш клікабельні.

Заголовок The Washington Post «Меган і Гаррі розмовляють з Опрою. Ось чому вони не повинні говорити занадто багато» перевершив альтернативний заголовок «Меган і Гаррі діляться королівськими плітками з Опрою? Не робіть на це ставки».

Лабораторні експерименти виявили, що пересічні читачі зосереджені на легких для сприйняття заголовках. Журналісти, які брали участь в ідентичних експериментах, віддавали перевагу складним заголовкам.

«Ті, хто пишуть новини, схоже, менше реагують на простий текст, ніж звичайна авдиторія», — підсумовують дослідники.

Чому прості заголовки кращі?

Комунікаційники часто радять дотримуватися абревіатури KISS: «Keep it Simple, Stupid, тобто «Не ускладнюй!». NiemanLab модифікували цю пораду для медійників — «Keep It Simple, Staffers» — «Будьте простішими, журналісти!».

Простота заголовків збільшує перегляди новин і покращує запам’ятовування читачами матеріалу в статті.

У NiemanLab зазначають, що новинні видання, які працюють на випередження, вже впровадили стратегії KISS. Наприклад, засновник новинного сайту Vox Езра Кляйн, рекомендує журналістам «не писати для своїх редакторів». Адже як показав експеримент, автори й редактори реагують на складність інакше, ніж споживачі новин.

Один зі способів для журналістів не «писати для редакторів» — спростити написання текстів із думкою про читачів:

  • використовуйте коротші слова;
  • пишіть коротші речення;
  • використовуйте повсякденні слова замість складних альтернатив.

«Простота в написанні заголовків важлива як тому, що ринок новин є надзвичайно конкурентним, так і тому, що вона зменшує бар’єр між громадськістю та важливою інформацією», — ідеться в публікації.

Дослідження NiemanLab не закликає перетворювати традиційні сайти в суцільну «клікабельність», воно лише свідчить, що доступні для пересічних читачів заголовки більш ефективні для залучення авдиторії.

Джерело: Медіамейкер