Ми вирішили для себе, що будемо крок за кроком розвивати своє медіа як ефективну місцеву платформу для вирішення багатьох місцевих задач, отримувати ефективні результати – і це головне. Але для цього ми повинні багато чому навчитися. В декількох матеріалах ми поділимося своїм досвідом з усіма, кому це також важливо.

Газеті «Ренийский вестник» 77 років, і це єдина газета Ренійської громади, яку можна отримувати за передплатою (і друковану, і електронну версії), вона стабільно виходить раз на тиждень, щоп’ятниці. Тираж – близько 1200 примірників.

Основна аудиторія – шановне старше покоління, яке довіряє газеті, виписує її протягом багатьох десятиліть. Середнє та молоде покоління, переважно, черпають інформацію у Мережі. Для них шість років тому був відкритий приватний блогерський канал Ютуб «Новости Рени», а трохи пізніше – інформаційний сайт «Рени – Одесса».

Громада цінує своє медіа тому, що ми пропонуємо ексклюзивну інформацію про місцеві події, друкуємо нариси про людей, які роблять значний особистий внесок у розвиток Ренійської громади та Українського Придунав’я загалом, постійно залучаємо до обговорення важливих запитань фахівців різних профілів (від мера – до профільних лікарів  місцевої поліклініки). Іншими словами, ми – ефективна платформа обміну інформацією між різними групами людей, яка допомагає об’єднувати зусилля для вирішення найважливіших проблем.

Інтерв’ю з головним лікарем Ренійської лікарні О. Бурля – дізнаємось, як працюють медичні заклади у період воєнного стану, як організовано медобслуговування переселенців.

Тут ще треба зауважити, що Придунав’я – багатонаціональний край, мультикультурна резиденція України. Поліетнічність – особлива гордість мешканців цього краю, наше нематеріальне надбання (що підтверджують опитування). Люди багатьох національностей протягом 200-250 років навчилися мирно жити та працювати, створили багатонаціональні сім’ї. Мовою міжнаціонального спілкування сьогодні є російська, але наше видання поступово додає контент українською мовою, щоб м’яко перевести своїх читачів на споживання інформації саме державною мовою. Якщо ми зробимо цей перехід швидко, можемо втратити половину передплатників.

Від виклику – до нової мети

Як, напевно, для усіх медіа в Україні, війна стала викликом: як жити далі? Ми відгукнулися на березневе опитування УАМБ щодо потреб медіа, і були надзвичайно вдячні, коли невдовзі отримали пропозицію підтримки. Окремим дуже важливим моментом, крім фінансової допомоги, стала допомога управлінська: УАМБ допомогла нам морально мобілізуватися, поставити перед собою завдання: продемонструвати, що Українське Придунав’я – НЕЗЛАМНЕ! Саме завдяки проекту ми запланували роботу на два з половиною місяці наперед – і побачили «маяки». А складаючи план, поставили собі за мету продемонструвати, що у цьому регіоні країни громадяни працюють на перемогу України. Тому визначили для себе такі 10 напрямків, за якими будемо готувати тематичні випуски:

  1. малий бізнес,
  2. аграрії,
  3. громадські організації,
  4. волонтери, які залучають гуманітарну допомогу,
  5. працівники освіти,
  6. працівники охорони здоров’я,
  7. працівники культури,
  8. мешканці сіл, які вирощують городину просто у себе на особистих присадибних ділянках,
  9. мешканці, які прийняли до своїх домівок переселенців,
  10. самі переселенці, які на новому місці знайшли застосування своїм знанням, навичкам та можливостям – теж працюють.

Останню тему, до речі, нам підказали в УАМБ, і вона виявилась дуже цікавою. Щоб розкрити її з користю для нашої аудиторії, ми розпочали зі збору інформації про переселенців, які працюють. І вирішили, що будемо висвітлювати цю тему одразу, з першого номера. Лише один приклад, який – на мою думку – дуже вдало пояснює, чому ми почали писати про включення переселенців в життя громади, не відкладаючи на потім.

Інтерв’ю з переселенцями, які приїхали до громади із зон бойових дій – знайомимося, з’ясовуємо, які проблеми, чим можна допомогти?

Відомо, що є державна компенсація тим, хто безоплатно  приймає переселенців. Механізм досить складний, громадянам треба пройти кілька етапів, зібрати багато документів. Профільний спеціаліст міськради розмістив інформацію на сайті міськради «Про порядок компенсації витрат за тимчасове розміщення внутрішньо переміщених осіб, у тому числі на оплату житлово-комунальних послуг». Бачимо статистику – 226 переглядів, тобто негусто. Вирішили вплинути на це, допомогти людям розібратися у питанні.

Запропонували спеціалісту інтерв’ю для газети «Ренийский вестник» (1,2 тис. екземплярів), зробили відео сюжет (3,3 тис. переглядів і цей показник зростає), виклали інформацію на сайт «Рени-Одесса» та розкидали по сільських соціальних групах (тут я не знаю, як рахувати). Про результат говорити ще зарано, але ми зафіксували для себе, що на момент інтерв’ю документи на компенсацію подали 100 осіб, які безкоштовно прийняли біженців. А тепер ми включилися – і подивимось на цей показник через місяць, коли робитимемо тему житла для переселенців.

Обіцяємо ділитися своїми здобутками та знахідками за цим напрямком, як і іншими корисними для колег знаннями та досвідодм в подальших публікаціях на «Редакторському Порталі».

Тематичні номери як відповідь на потреби громади

Щоб висвітлити перелічені вище 10 тем, ми протягом двох з половиною місяців надрукуємо 10 номерів газети «Ренийский вестник». 1200 примірників – це близько 4,3 тис. читачів. Якщо створюємо аналогічний відео сюжет для каналу Ютуб «Новости  Рени» – це 9,57 тис. підписників (і аудиторія зростає). Інформація дублюється на сайті «Рени – Одесса» та у соціальних мережах.

Після закінчення проекту ми повернемося до цих 10 тем – покажемо, що змінилося за минулі 2-3 місяці. Розкажемо про позитивні тенденції та акцентуємо увагу на проблемах, які громаді ще належить вирішити. Ми хочемо позбутися ролі спостерігача, що йде за подіями, і прагнемо перетворитися на ефективну платформу для комунікації у громаді, а у деяких питаннях хочемо навіть бути ініціатором змін чи інтелектуальним лідером.

Інтерв’ю із нач. відділу міськради Ю. Мартиновою: дізнаємося, яким чином мешканці громади, що безплатно прийняли переселенців, можуть отримати державну допомогу на оплату комунальних послуг.

Звісно, тематичні номери – не новинка для нас. Але в минулі роки ми практикували такі випуски час від часу, коли піднімали та всебічно висвітлювали той або інший аспект життя громади. Але це не було системною  роботою.

В рамках проекту УАМБ, враховуючи наявний досвід, ми розробили план виходу саме тематичних номерів газети і намагаємось дуже сумлінно відпрацювати кожну тему. Ми з більшою наполегливістю шукаємо та залучаємо фахівців. У пошуках інформації більше спілкуємося і, як наслідок, отримуємо все більше і більше нової інформації.

Крім того, ми вдячні колегам з УАМБ, які наголосили на необхідності поширювати інформаційний продукт на усіх можливих інформаційних майданчиках. Ми попросили, щоб нас запросили до соціальних груп сіл Ренійської громади – і викладаємо для них свою інформацію, чого раніше не робили. Газета з’явилася на офіційному сайті Ренійської міськради, чого раніше теж не було. Інформацію поширюють наші партнери на своїх сторінках у Фейсбук, бачимо відгуки мешканців. Ми стежимо за громадською думкою, враховуємо інформацію та пропозиції, що надходять.

Іншими словами, це і є наш шлях до мети – стати ефективною платформою обміну інформацією між різними групами людей задля пошуку найважливіших проблем та об’єднання зусиль щодо їх вирішення. І я впевнена, що проведеною заздалегідь інформаційною кампанією на усіх майданчиках ми вже допомогли зорієнтуватися мешканцям Ренійської громади, які надали дах переселенцям, а до того ж ми інформаційно підтримали на місцевому рівні державну програму. Отримані мешканцями кошти підуть на оплату комунальних послуг – це підтримає місцевий «Водоканал», енергопостачальні компанії. І де межа впливу?

Перший грант як важливий досвід та сходинка до успіху

До речі, це наш перший грант! Сподіваюсь, ми успішно його відпрацюємо – і у нас буде започатковано грантову історію. Це досвід залучення додаткових коштів, який, я думаю, знадобиться у найближчій перспективі.

А ще у рамках проекту ми вчимося активніше використовувати соціальні мережі. Адже мало створити інформаційний продукт – необхідно його донести до максимально можливої аудиторії. Тому ми будемо продовжувати шукати і використовувати всі можливості, щоб зробити свої медіа більш ефективними для громади і більш економічно стійкими у результаті цього.

А ще нам бракує фінансово спроможних партнерів, серед яких, дійсно, мають бути й наші рідні місцеві підприємці. Проте щоб вони прийшли до нас, нам самим потрібно дещо зробити. Звісно, у нас є бажання крок за кроком розвивати своє медіа як ефективну місцеву платформу для вирішення багатьох місцевих задач, отримувати ефективні результати – і це головне. Але ми повинні навчитися:

– планувати власну роботу не лише на найближчий номер – щонайменше на декілька місяців,

– налагодити аналітику щодо ефективності власної роботи,

– знаходити зацікавлених партнерів,

– займатися залученням рекламодавців.

Дякуємо УАМБ за підтримку, допомогу и сподіваємось на подальшу співпрацю!


«Родной город» у Мирнограді Донецької області своїх передплатників без якісної журналістики не залишить