Що зміниться на ринку преси після 16 січня 2022 року і яким чином читачі зможуть отримувати улюблені видання тією мовою, якою вони розмовляють.
У вечірньому праймі “Суспільне.Київ” 10 січня 2022 року Олексій Погорелов, президент Української Асоціації Медіа Бізнесу, Сергій Томіленко, Голова Національної Спілки Журналістів України та Геннадій Чабанов, видавець “Центр Медіа” (Одеса), говорили про зміни, які відбудуться на ринку преси після 16 січня 2022 року, коли вступить в силу норма Закону України “Про забезпечення функціонування української мови як державної”.
З основних висновків УАМБ виділяє наступні:
– видавці, які є членами УАМБ, заздалегідь подбали про якість контенту своїх медіа і провели навчання української мови для персоналу, який цього потребував,
– ті читачі, хто хоче продовжувати отримувати улюблені видання російською мовою, мають оформити передплату. Це найбільш зручний спосіб, який гарантує регулярне надходження видання саме російською,
– ті читачі, хто звик купувати видання в роздріб і бажають читати видання російською, мають купувати їх вранці, поки на полицях роздрібних точок продажу в наявності буде достатня кількість екземплярів обома мовами,
– видання, які зареєстровані з місцевою сферою розповсюдження, мають ще 2 роки, щоб підготуватися самим та підготувати своїх читачів до переходу на українську мову видання,
– видання, які зареєстровані з місцевою сферою розповсюдження, мають ще 2 роки, щоб підготуватися самим та підготувати своїх читачів до переходу на українську мову видання,
– УАМБ вчергове звернулася до Уряду з проханням включити передплату на пресу через мережу національного поштового оператора “Укрпошту” до переліку дозволених витрат “ковідної тисячі”,
– офіційні роз’яснення вимог до видавців у зв’язку з дією норм Закону України “Про забезпечення функціонування української мови як державної” опубліковані на сайті УАМБ.
Повний запис обговорення в студії “Суспільне.Київ” :