Компанія Kantar Ukraine, яка займається маркетинговою аналітикою, провела дослідження регіонального медіаспоживання українців. Дослідження проводили на основі телефонного опитування протягом квітня 2024 року всього населення України, крім окупованих територій. Участь взяло 4993 респонденти віком від 12 до 75 років.

Дослідження представили на медіаконференції New Age Media Summit 2024, яку організувала Національна асоціація медіа.

Телебачення

Регіональні телеканали дивиться більше жіноча авдиторія й люди старше 50 років.

Частота перегляду загальнонаціональних та регіональних телеканалів однакова за тиждень і за місяць. Регіональні медіа дивляться більше, ніж національні (3–6 год у будні дні та 3–7 год у вихідні)

Телевізор для перегляду телебачення використовують частіше, проте смартфон (коли телебачення дивляться через сайти, застосунки та сервіси) вже наздоганяє за показниками. У Києві, на Півдні та Сході смартфон використовують частіше.

Найпопулярніший застосунок для перегляду — YouTube.

Українці все більше купують SmartTV. Ним найбільше користуються у великих містах. Більше третини тих, хто купив SmartTV, користується ним щодня.

Також дослідженння показало, що українці все більше готові платити за контент. 19,3 % мали досвід купівлі контенту. У Києві кожен четвертий опитаний купував контент.

Сервіс «Київстар ТБ» найбільш популярний на Заході. Netflix і Megogo — у Києві.

Радіо

47 % українців продовжують слухати радіо. Водночас кожен третій робить це щодня. За частотою прослуховування регіональні радіостанції слухають рідше, ніж національні.

Найбільше радіо слухають у будні. Водночас збільшується кількість людей, які не слухають радіо у вихідні (31 %). Кожен другий опитуваний слухає радіо з 16:00 до 21:00.

Зараз радіо й телебачення диджиталізується: розвиваються аудіоформати для молодої авдиторії та людей, які ведуть активний спосіб життя. Зокрема, 39 %  українців мають доступ прослуховування подкастів принаймні раз за місяць.

За тематикою найбільше подкастів слухають про новину та політику (44 % слухачів). У Львові цей показник становить 60 %.

Онлайн-медіа

76 % українців читають інтернет-видання. Більшість із них робить це щодня. За показниками за тиждень, регіональні читають менше, ніж національні.

Жінки більше читають регіональні медіа, ніж чоловіки. Також регіональні медіа читає більше жителів Києва та Заходу.

Друковані видання

Кожен четвертий українець (26 %) продовжує читати друковані видання. Кожен третій робить це хоча би раз на тиждень.

Регіональні друковані видання читають частіше щодня та в середньому за місяць, порівнюючи з читачами національних видань.

У Києві та на Заході читачів регіональних друкованих видань більше, ніж загальнонаціональних.

Особливості регіонального медіаспоживання

У Києві регіональні канали поступаються загальнонаціональним. Найбільше читають сайт «Вечірній Київ» (20 % опитаних киян), слухають радіо «Київ ФМ» (6 %) та читають газету «Хрещатик» (6 %)

У Львові найчастіше дивляться «Перший Західний» телеканал (8 % опитаних львів’ян), читають онлайн-видання Zaxid.net (21 %), слухають радіо «Львівська хвиля» (41 %) та читають у друці «Високий замок»  (40 %).

Найпопулярніший запит до медіа серед опитаних — спрощувати комунікацію та давати релевантну та якісну інформацію.

Джерело: Медіамейкер