Для підприємців, які запускають свої медіаорганізації, розбиратися в бізнес-стратегіях так само важливо, як і створювати якісну журналістику. У самій основі нашої професії закладено прагнення інформувати, підвищувати рівень освіченості аудиторії та притягати до відповідальності владні структури, але якщо медіаорганізація не приносить прибутку, то вона не зможе й існувати.

Як вважає Джеремі Каплан, директор з викладання та навчання Вищої школи журналістики Крейга Ньюмарка при Міському університеті Нью-Йорка, у сьогоднішньому медіаландшафті, що стрімко розвивається, інновації стають важливою умовою для отримання надійного доходу. Каплан виступав на вебінарі, який нещодавно відбувся в рамках організованого ICFJ Форуму з висвітлення глобальної кризи. Вебінар проводився у співпраці з новинним хабом Elevate, також організованим ICFJ.

“Ми повинні прагнути до успіху, а не просто до виживання”, – вважає Каплан.

Ось поради, якими він поділився з медіаорганізаціями.

Спирайтеся на різноманітні джерела доходів

За словами Каплана, доходи ЗМІ можуть надходити від прямих і непрямих джерел. Прямі джерела включають, крім усього іншого, передплату, електронну торгівлю, членство і такі освітні можливості, як тренінги. Прикладами непрямих джерел доходів можуть слугувати підтримка благодійних організацій і дохід від реклами.

Спираючись як на прямі, так і на непрямі джерела, медіаорганізації можуть ефективно працювати і служити своїй аудиторії. Також корисно з’ясувати, які стратегії успішно використовують інші медіа.

Дохід також може принести надання послуг іншим організаціям, зазначає Каплан. Наприклад, на додаток до коштів, що надходять від реклами, студія подкастів Multitude пропонує коучинг, тренінги, а також послуги компаніям, зацікавленим у створенні власних подкастів.

“Диверсифікуючи джерела доходу, ви не ставите все на одну карту, а отже, у вас буде багато різноманітних можливостей отримання доходу в майбутньому”, – сказав Каплан.

Оцініть рентабельність

На думку Каплана, перш ніж почати розробляти нове джерело доходу, медіаорганізації повинні оцінити свою рентабельність за допомогою комплексного плану розвитку. Оцініть такі чинники:

♦ Привабливість: чи потрібен людям ваш продукт?
♦ Здійсненність: чи може ваша команда втілити цей проєкт у життя?
♦ Рентабельність: чи зможете ви на цьому заробити?
♦ Сумісність: чи відповідає цей проєкт цілям організації?

Накидайте схему найкращого, середнього і найгіршого варіанту розвитку подій у плані вкладення грошей і отримання доходу. Це допоможе вам визначити майбутні проблеми і вирішити, що потрібно робити, щоб підвищити ймовірність успіху, радить Каплан.

Записавши інформацію про можливі доходи та проблеми, ви зможете розробити прототип, захід, пропозицію щодо членства, послугу або інші ідеї отримання доходу.

Розробивши прототип, протестуйте його: попросіть людей розповісти про своє сприйняття ідеї та оцінити її. Після оцінки інтересу до проєкту займіться створенням прототипу. Пілотний проєкт допоможе вам оцінити ефективність обраної стратегії та вирішити, чи варто використовувати її для отримання додаткового доходу.

Вчіться в інших

Вчіться на помилках та успіхах інших медіаорганізацій: це допоможе знайти інноваційні підходи до роботи. Намагайтеся не винаходити колесо, краще зв’яжіться з тими, хто вже впровадив інноваційні шляхи отримання доходу, і будьте відкриті до ідей, які виявилися вдалими для них.

“Ми всі живемо у великій глобальній спільноті – використовуйте цю можливість і зв’язуйтеся з людьми”, – сказав Каплан.

Звертайтеся до інших медіаорганізацій, розширюйте мережу своїх контактів: це теж може відкрити вам нові можливості для зростання. Каплан радить використовувати цю базу даних щодо отримання доходу.

Не робіть занадто багато речей одночасно

Організуйте, розставляйте пріоритети та концентруйтеся на одній меті за раз, радить Каплан. Інакше у вас не залишиться сил на втілення всіх своїх ідей.

Він також не радить робити поспішні висновки або поспішати з ухваленням рішень. Якщо ваша організація зіткнулася з проблемою, найкраще за все зачекати, оцінити ситуацію з різних точок зору і зважити інтереси всіх залучених до проєкту сторін.

Звертайтеся за підтримкою до благодійних організацій

Каплан нагадав, що партнерство з благодійними організаціями може значно зміцнити фінансову стійкість медіа, а отже, позитивно позначитися на тому, як ці медіа служать інтересам своїх спільнот.

Співзасновник FOCO Panamá та випускник програми Elevate Даніель Лопера під час вебінару розповів, що його організація співпрацювала з антикорупційною ініціативою Movin, що дало змогу отримати доступ до донорів.

Лопера зазначив, що такі організації, як Free Press Unlimited і ЮНЕСКО, надають підтримку і фінансову допомогу журналістам із різних країн світу, які опинилися у важких ситуаціях. Наприклад, у минулому Free Press Unlimited допомагала його організації в купівлі нового обладнання замість вкраденого і виділяла гроші на оплату роботи юристів.

І Каплан, і Лопера підкреслили, наскільки важливо звертати увагу на бізнес-аспекти журналістики. Розуміння того, як отримувати дохід, і адаптація стратегій медіаорганізації до потреб ринку – все це ключі до успіху.

“Якщо ви хочете, щоб ваше медіа розширювалося, а історії мали вплив, вам буде потрібно більше рук і більше інструментів, – сказав Лопера. – Потрібно планувати і розуміти, як працює бізнес-сторона журналістики, або співпрацювати з кимось, хто на цьому розуміється”.

Автор: Аурора Мартинес

Джерело: IJNET


Основний дохід від читачів: спецвипуски як друге дихання для друкованих журналів