Сьогодні подкасти — більше не нішева історія. Попит на інтерактивний аудіоформат стрімко зростає, а з ним — і пропозиція. На 2022 рік у світі нарахували приблизно 2 500 000 подкастів, понад 66 мільйонів епізодів і понад 383,7 мільйона слухачів.
Аби не відставати від трендів, зібрали 10 цікавих подкастів, які точно варто послухати журналістам.
Кляті Питання
Подкаст від видання «Українська правда». Автор телеграм-каналу «УП. Кляті питання» Федір Попадюк раз на тиждень виходить в ефір, аби відповісти на всі «кляті» питання від читачів. У кожному епізоді Федір разом з експертами розкладає на молекули, атоми та йони найпекучіші теми.
Середня тривалість випусків — 40 хвилин.
It’s All Journalism
Щотижневий подкаст про зміни в цифрових медіа. Продюсери Майкл О’Коннелл і Ніколь Огриско записують інтерв’ю з журналістами про їхній досвід і щоденну роботу в інформаційному полі. Вони також роблять огляд останніх тенденцій у журналістиці та аналізують їхній вплив на сучасне демократичне суспільство.
Середня тривалість випусків — 30 хвилин.
On the media
Англомовний подкаст від американської радіостанції WYNC. Ведучі Брук Гладстон та Боб Гарфілд обговорюють, як медіа впливає на суспільство та формує наш світогляд, аналізуючи новини та тренди журналістики. В епізодах досліджують питання цензури, тиск на медіа, вплив політиків на медіа та формування суспільної думки, свободу преси, журналістську етику та багато іншого.
Середня тривалість випусків — 40 хвилин.
Пост правди
Подкаст від видання «Куншт». Ведучі Кирило Безкоровайний і Дар’я Кузява розповідають історії про те, як вижити в сучасному інформаційному просторі та зберегти здоровий глузд. У кожному епізоді — цікаві кейси маніпуляцій, масштабних факапів і фейків, які поширюють журналісти.
Середня тривалість випусків — 50 хвилин.
Русскій фейк, іді на ***!
Спільний проєкт «Детектор медіа» та «Українського радіо». Експерт Вадим Міський щодня розкриває російські фейки та пропагандистські вкиди й відправляє їх услід за російським кораблем.
Адже «знати фейки в обличчя — це бути озброєними в інформаційній війні».
Середня тривалість випусків — 10 хвилин.
Journalism.co.uk Podcast
Подкаст від незалежного британського інтернет-видання Journalism.co.uk. Щотижня редакція пропонує невеликий огляд останніх інновацій і тенденцій у сфері цифрової журналістики. Ведучий подкаста Джейкоб Грейнджер розмовляє з експертами про те, як редакції справляються з викликами.
Середня тривалість випусків — 25 хвилин.
Тут-і-тепер
Подкаст Українського ПЕН-клубу в рамках премії Ґонґадзе в партнерстві з медіа The Ukrainians. Це 15 історій про сміливих та зі сміливими, які не лише захищають нашу державу, а й висвітлюють усі жахи повномасштабного вторгнення росії в Україну.
Ведуча подкаста Ольга Снісарчук говорить із журналістами про війну, про журналістів на війні, про особистий та професійний вибір кожного, та про життя кожного українця під час війни, і цим самим осмислює нашу історію.
Середня тривалість випусків — 50 хвилин.
The J Word
Ще один англомовний подкаст від наукового журналу Journalism Practice, що висвітлює професійну практику та актуальність журналістики. Основний фокус подкаста приділяється прогресу цифрових технологій у журналістиці, соціальним питанням та майбутньому журналістики.
Колишній журналіст і заступник редактора Journalism Practice Роберт Гутше молодший разом із науковцями та медіаекспертам дискутують про найрізноманітніші питання. Наприклад: що таке журналістика, та як ми можемо її покращити?
Гості подкаста — це автори наукових матеріалів, опублікованих у Journalism Practice. Тож усі ці статті — тимчасово у вільному доступі.
Середня тривалість випусків — 30 хвилин.
The Journalism Salute
Подкаст про журналістику з журналістами. Ведучий, автор та редактор подкаста Марк Саймон у кожному епізоді розмовляє з/про цікавих людей та організації, що стосуються журналістики. Ціль подкаста — показати, що журналісти — не вороги для звичайних людей і не грають проти них. Подкаст для тих, хто хоче зануритися глибше в роботу журналістів.
Середня тривалість випусків — 30 хвилин.
Дедлайн
Стрім-подкаст Андрія Яніцького — українського журналіста та директора центру журналістики Київської Школи Економіки.
Це розмови з медійниками та журналістами про українські медіа, журналістів, ньюзруми, підписки, формати в медіа, міжнародну журналістику, гроші, нативну рекламу та купу іншого. З початку повномасштабного вторгнення нові випуски не виходять, проте в архві є понад 50 записаних епізодів.
Середня тривалість випусків — 40 хвилин.
Джерело: Internews