«Редакторський Портал» продовжує ділитися досвідом редакторів місцевих видань, які успішно трансформуються в медіа своїх громад та запроваджують цінні для громад послуги. У цьому матеріалі – про те, що закласти в ідею проекту, який виграє грантовий конкурс

ТОВ «Обрії 1919» – це реформоване комунальне видання, яке з 2017 року працює як приватне. Сама газета «Обрії Ізюмщини» була заснована 19 січня 1919 року, і є одним із найстаріших друкованих видань Харківської області. Часопис – єдиний інформаційний продукт, який розповсюджується на території Ізюмського, Борівського, Балаклійського та Барвінківського районів. Це також єдине інформаційне видання в місті Ізюм. Директор ТОВ «Обрії 1919» – Григоренко Костянтин Олександрович. Випусковий редактор газети «Обрії Ізюмщини» – Калюжний Микола Іванович.

У цьому матеріалі ми розкажемо про власний досвід успішного виконання проектів. Ми ділимося їм з колегами для того, щоб збільшити кількість успішних реалізацій в Україні в цілому, адже за кожним таким проектом стоїть не тільки місцеве видання, але й громада. І успіх важливий для обох сторін. Тому що такий успіх – це одна чи декілька вирішених місцевих проблем, і ще це натхнення і для редакції, і для громади братися за нові й нові завдання. Тому поширення успішного досвіду співпраці місцевого видання та громади – це розвиток їх обох.

Звідки беруться ідеї для проектів?

У 2020 році «Обрії Ізюмщини» реалізували проект за підтримки УАМБ «Голос громади має вагу». Суть цього проекту – створення та розвиток дискусійного клубу у приміщенні редакції, який протягом пів року проводив круглі столи, прямі ефіри на актуальні теми, важливі для мешканців Ізюмщини. Чому саме цей проект ми подали на конкурс? Тому що раніше, у 2018 році, «Обрії Ізюмщини» реалізували проект «Вільна медіа-платформа», в ході виконання якого створили відеостудію на базі редакції міськрайонної  газети. І чітко розуміли, що саме нам необхідно для того, щоб вільна медіаплатформа розвивалася і удосконалювалася. Навіть якби ми не виграли конкурс, організований УАМБ, ми все одно проект реалізували за власний кошт. Сьогодні цей проект успішно працює самостійно – ми продовжуємо робити прямі ефіри, організовувати круглі столи, тощо. Але уже в абсолютно нових умовах, – більш професійних і комфортних. Завдяки коштам, отриманим на реалізацію проекту, нам вдалося вдосконалити та облаштувати відеостудію.

Ідея проекту належала керівнику ТОВ «Обрії 1919». Безпосереднім написанням займались кореспондент видання Маргарита Головенко та керівник Костянтин Григоренко.

На написання проекту пішло близько місяця. Під час написання ми враховували попередній досвід, а саме головне – розраховували, що цей проект повинен бути довгограючим, і в жодному разі не повинен був припинитися після завершення фінансування. Тому я раджу всім редакціям, які будуть подаватися на проект, враховувати те, що після закінчення терміну дії грантової угоди ваш проект має жити і розвиватися – саме завдяки успішному старту за грантові кошти. Адже якщо ви все правильно спланували – то за 4-6 місяців реалізації проекту вас побачать партнери і ви зможете продовжувати діяльність як разом із ними, так і використовуючи власні ресурси для проведення найбільш важливих обговорень, які дадуть вам перегляди, передплату та в подальшому – нові партнерства та контракти.

Подаючись на грант, враховуйте, що після закінчення терміну дії грантової угоди ваш проект має жити і розвиватися

Як спланувати роботу в проекті?

Реалізація проекту не шкодила основній роботі редакції. Навпаки, ми опановували нові форми та методи роботи конвергентної (мультимедійної) редакції. Ми більше стали виготовляти відеопродукції та відеоконтенту. Зрозуміло, що реалізація проекту несла за собою додаткове навантаження на кожного працівника редакції. І це треба враховувати і розподіляти кадрові ресурси та час на реалізацію проекту.

Якби ми зараз реалізовували проект, маючи досвід, то дещо по-іншому планували б тематику дискусій та прямих ефірів. Але поза сумнівом є те, що цей проект дав нам великий поштовх щодо подальшої діяльності редакції. Нам вдалося під час проекту і після його закінчення укласти додаткові договори на висвітлення діяльності з органами місцевого самоврядування та комерційними організаціями. Також у нас зросла кількість фоловерів на сторінках соціальних мереж видання і на сайті obrii.com.ua

На етапі планування враховуйте, що реалізація проекту несе за собою додаткове навантаження на кожного працівника редакції

Практичні поради

Тим, хто буде брати участь у нових конкурсах УАМБ, я раджу:

  1. Оцініть свої можливості і кадровий потенціал. Чи вистачить вам власних людських ресурсів. Якщо ні, раджу залучити до реалізації проекту партнерів, або громадські організації, благодійні фонди, органи влади, бізнес.
  2. Проект повинен бути спрямованим на довготривалий термін. Цей проект ви пишете не для донорів, а, перш за все, для змін у вашій громаді та у вашому медіа.
  3. Думайте про інноваційність. Пропонуйте вашим споживачам нові сервіси та цифрові платформи.
  4. Друковані видання повинні враховувати той факт, що сучасні вимоги часу – це робота медіа на різних майданчиках, а не тільки у друкованому вигляді.
  5. Не бійтеся подаватися та писати проект. Це реальний шанс отримати міні-грант на розвиток вашого медіа. УАМБ чи не єдина медійна організація, яка надає можливість для отримання грантових коштів.

Щодо нас самих, то якщо УАМБ не обмежує участь у конкурсах, то наше видання має на меті подаватися на нові проекти. Серед нових задумів –  створення Інтернет радіо.

АВТОР: Костянтин Григоренко, директор «Обрії Ізюмщини», спеціально для «Редакторського Порталу»

БІЛЬШЕ ПРО ДОСВІД: