Світ змінюється, а з ним змінюється і наша роль як журналістів. Ми не знаємо, коли потік термінових новин стане не таким інтенсивним, але колись це станеться. Але ми не повернемося до того “нормального” життя, яке знали, – адже стан журналістики і до коронавірусу був не дуже стійким.
Однак існує шлях, що веде до більшої стійкості, і це може бути легше, ніж здається. Один з важливих принципів: встановіть більш глибокі стосунки зі своєю аудиторією, ставитеся до читачів, слухачів і глядачів швидше як до партнерів, ніж як до покупців. Інший принцип – розповідайте не тільки про проблеми, а й про те, як місцеві спільноти відновлюються після кризи, які рішення проблем вони знаходять.
Багато редакції вже довгі роки використовують такий підхід, і успіх, якого вони досягли, гарантує, що вони не повернуться до колишнього способу роботи.
Щоб успішно втілити ці стратегії в життя, потрібно дві умови:
- Підтримка з боку аудиторії – з боку всіх тих нових людей, які звернулися до нас, щоб зрозуміти, що відбувається. Заради фінансового виживання нам потрібно, щоб ці люди залишилися з нами, і ми вже знаємо, що багато хто піде, якщо ми будемо продовжувати тримати їх на дієті з поганих новин.
- Наша місія: ми прагнемо, щоб наша робота сприяла процвітанню окремих людей і груп в тих спільнотах, де ми живемо. А це значить, нам потрібно розуміти, в якій інформації потребують наші співгромадяни, і надавати їм цей контент.
Як відповідати зростаючим потребам аудиторії
У березні 2020 го в США почали вводити карантин, і багато людей просто не знали, чого очікувати від майбутнього і що робити. В цей час безпрецедентно зросла кількість запитів на використання платформ для управління взаємодією, які надає компанія Hearken: аудиторія почала набагато частіше звертатися до новинних ресурсів в пошуках важливої інформації.
Це було схоже не просто на велику хвилю, а, скоріше, на цунамі. KPCC – громадська радіостанція з Південної Каліфорнії в якийсь момент почала отримувати через Hearken близько 10 питань щохвилини.
І це було лише новим проявом правила, з яким ми регулярно стикаємося.
Залученість аудиторії понад усе у важкі часи
Завдання новинних редакцій – задовольняти потребу в отриманні точної інформації. Проблема в тому, що за рідкісним винятком тема коронавірусу для журналістів – нова, незнайома область. Ми переживаємо безпрецедентну, небачену протягом багатьох поколінь глобальну кризу. У той же час ми стикаємося з наслідками глибоких расових забобонів як всередині, так і за межами наших редакцій. Як же в цій ситуації розібратися, про що слід писати і на що витрачати дорогоцінні ресурси? Відповідь підказують наші основні професійні інстинкти: запитуйте людей, яка інформація важлива для них (не припускайтке, що ви вже це знаєте).
Запитуйте, якщо не впевнені
Запитуйте часто і в самих різних випадках. Запитуйте і свою аудиторію, і тих людей, які зазвичай вас не читають, не дивляться і не слухають. Запитуйте знову і знову, ніколи не переставайте питати.
- Baltimore Sun розміщує під відео на своїй сторінці в фейсбуці посилання на сайт, де глядачі можуть задавати питання і отримувати відповіді.
- Sahan Journal опублікував статті чотирма мовами, що включають відповіді на важливі питання на теми, пов’язані з коронавірусом, а також пропонує читачам задавати нові питання.
Залученість аудиторії – це не продукт, а процес. Потрібно оновлювати інформацію знову і знову, тому що новини не зникають.
Зараз редакціям потрібно бути готовими:
- Визначати найбільш нагальні інформаційні потреби спільнот, на які орієнтовані їх ЗМІ.
- Звертатися до груп, які вони зазвичай не використовують в якості джерел інформації.
- Ефективно висвітлювати важливі теми у відповідь на потреби аудиторії.
Замість того щоб скаржитися на темряву, запаліть свічки
Дуже важливо, щоб редакції продовжували висвітлювати проблеми. Але не менш важливо писати про те, як люди реагують на ці проблеми і винаходять нові, ефективні шляхи їх вирішення. Звичайно, ваша аудиторія хоче знати про проблеми, але люди також хочуть зрозуміти, що можна зробити, який прогрес був досягнутий і які уроки можна витягти з вирішення хоча б невеликої частини великої проблеми. Це журналістика рішень – практика, що дозволяє орієнтуватися в інформаційному шумі в пошуках потенційних ідей про те, як рухатися далі.
Люди готові мати справу з великими проблемами, але їм потрібна надія. Можна запитати, хто справляється з ситуацією краще за інших, і розповісти про моделі, які допоможуть вашим співтовариствам рухатися далі.
Журналістика рішень може здійснювати великий вплив. Традиційні журналістські розслідування, як правило присвячені розкриттю нових проблем. Журналістика рішень бере добре відомі проблеми і питає: чи є інший спосіб їх вирішення? Що можна зробити? Що в подібних випадках роблять інші міста, штати, райони? Яких результатів вони досягають? Це допомагає людям шукати рішення в ситуаціях, коли місцева адміністрація чомусь цього не робить.
Журналістика рішень – це скоріше процес, а не проект. В журналістиці ми не зупиняємося на одному підході до роботи – ми завжди шукаємо інші шляхи, а потім повертаємося, щоб зрозуміти, що працює, а що ні.
Зараз редакціям потрібно:
- Вирішити, чиї голоси повинні бути почуті, і допомогти їм в цьому.
- Вивчити отримані відповіді в пошуках можливих рішень.
- Знайти основні ідеї, які сприятимуть прогресу, і подумати про те, що можна зробити, а що ні.
Як ввести використання цих стратегій в своїй редакції
Що потрібно зробити, щоб створювана вами журналістика відповідала на питання, найбільш цікаві і важливі для громадськості, і пропонувала можливі способи вирішення поставлених перед людьми проблем?
Ми створили список, що складається з 16 пунктів, що відображають кроки, які наші партнери роблять для поліпшення взаємодії з читачами і введення стратегій журналістики рішень в своїх редакціях. Цей список буде корисний будь-яким співробітникам редакцій.
Ми оформили цей список в легкий у використанні двохсторінковий файл, який легко завантажити.
Завантажити документ можна тут.
Джерело: IJNET
Джерело основної фотографії– Kelly Sikkema
Читайте також: Як використовувати дані, щоб зрозуміти, що потрібно читачам