Сила комунікацій — у їх простоті. Слова часом набагато сильніші за зброю чи фізичну силу.

Аби комунікації громадських організацій були ефективними, реально працювали та стимулювали зміни у суспільстві, варто дотримуватися кількох простих, але дієвих кроків. Радить модераторка тренінгу «Ефективні інструменти комунікаційної кампанії на соціально важливі теми», що відбувся у Святогірську на Донеччині та Кремінній на Луганщині з 14 по 20 травня за підтримки Програми розвитку ООН.

1. Найефективніші комунікації — комплексні та стратегічні!

Починаючи працювати над розробкою комунікаційної кампанії, зверніть увагу на системність усіх комунікаційних зусиль.

Спробуйте використати кілька каналів комунікацій, формуйте свої меседжі лише на основі реальних доказів та фактів, залучайте до безпосередньої взаємодії свою цільову аудиторію, партнерів та бенефіціарів — лише в комплексі усіх зусиль комунікаційна спроможність та ефективність просування соціально важливої теми матиме максимум результатів та ефекту.

2. Два стовпи ефективних комунікацій — розум та серце

Недостатньо лише говорити про існування проблеми — варто показати реальні факти та цифри, які підтверджують ваше повідомлення.

У нагоді тут стануть результати різноманітних досліджень, статистика, опитування — виберіть найяскравіші дані, які чітко говорять про актуальність такої соціально важливої проблеми та апелюйте до них кожного разу, коли потрібно яскраво продемонструвати тему, яку ви просуваєте.

Проте слід пам’ятати, що працюючи над просуванням соціально важливої теми, також варто розуміти цінності та уявлення цільової аудиторії про проблему.

Лише поєднавши реальні факти та людські цінності ми зможемо досягти змін на краще за допомогою комунікацій.

3. Знайте «в обличчя» свою цільову аудиторію

Перш ніж починати роботу над побудовою комунікацій, варто глибоко проаналізувати свою цільову аудиторію. Це жодним чином не може бути «усе українське суспільство» або «широка громадськість», адже комунікуючи з усіма одночасно ми не зможемо ефективно донести наше повідомлення ні до кого.

Кожна цільова аудиторія потребує, щоб до неї зверталися «її мовою».

Сегментування дасть змогу точно визначитися, коли, з ким і як нам слід комунікувати, які повідомлення розробляти, та які саме комунікаційні канали використовувати.

4. Говоріть просто, лаконічно та зрозуміло

У нас є лише 8 секунд, аби встигнути донести своє повідомлення до адресата. Чітке та коротке основне повідомлення дає можливість відразу привернути увагу до проблеми і розпочати подальші комунікації.

Один із методів, який може допомогти сформулювати меседж для вашої кампанії — «історія в шести словах» (six word story)Наприклад, «Здоров’я дитини в кількох краплинах вакцини» (про важливість пероральної вакцинації проти поліомієліту).

Комунікуйте барвисто — інакше не манить; амбіційно — інакше не надихає; чітко — інакше не зрозуміло, та коротко — інакше не запам’ятають.

Зліва направо. Фото 1. Антикорупційна кампанія організації Transparency International. Фото 2. Кампанія за активніше залучення чоловіків до виховання дітей, спільно організована Фондом народоначення ООН та Мінсоцполітики. Фото 3. Відома комунікаційна кампанія ЮНІСЕФ та МОЗ

5. Не бійтеся експериментувати!

Для того, щоб зламати стіну мовчання довкола чутливої соціальної теми, іноді недостатньо просто гучно про неї говорити. Часом варто додати чогось незвичайного, особливого до ваших комунікацій, аби цільова аудиторія звернула увагу на важливість цієї теми й долучилася до діалогу.

Яскраві порівняння чи контрасти, нестандартний підхід, незвичний формат чи канали комунікацій допоможуть вам більш ефективно донести своє повідомлення до цільової аудиторії.

6. Люди довіряють тим, кого знають

Тому працюючи у сфері комунікацій, важливо гучно та чітко говорити про соціально важливу проблему, над якою працює ваша організація, та її вплив на життя людей. Таким чином цільова аудиторія зможе дізнатися про вас, почати довіряти і, що важливіше, рекомендувати вашу організацію.

Ефективним інструментом у цьому процесі може стати залучення лідерів думок, адже, як стверджують останні дослідження, споживачі медіа в Україні найбільше довіряють блогерам, експертам та ведучим (Wearesocial, 2018).

Відомий французький кутюрьє Карл Лагерфельд долучився до соціальної акції за безпеку на дорогах. Слоган кампанії: “Воно жовте, воно негарне, воно ні до чого не пасує, але це може врятувати вам життя”. Водіям рекомендували мати жилет та трикутник у кожній машині.

Співачка Джамала часто підтримує соціальні кампанії.

7. Надихайтеся та навчайтеся!

Подивіться на успішні кейси і практики ваших партнерів, конкурентів, проаналізуйте міжнародний досвід організацій, що працюють у вашому секторі.

Таке натхнення можна знайти, зокрема, на різноманітних ресурсах:

– 5 Best Nonprofit Social Media Campaigns

– 17 Creative Visual Marketing Campaigns by Nonprofits

– 20 Best Nonprofit Websites

А також постійно вдосконалюйте комунікаційний потенціал своєї організації, навчайтеся новим ефективним інструментам комунікацій, наприклад на онлайн-курсах по PR та комунікаціям.


Повний відеозапис дводенного тренінгу:

Фото з тренінгу у Святогірську на Донеччині.

Тренінг організований Програмою розвитку ООН за фінансової підтримки Швеції та Швейцарії у рамках Програми відновлення та розбудови миру.

Поради по ефективним інструментам комунікації підготувала Ірина Тітаренко, модераторка тренінгу «Ефективні інструменти комунікаційної кампанії на соціально важливі теми»