Аналізуючи досвід колег, «Редакторський Портал» завжди окремо виділяє приклади, де робота редакції напряму впливає на розвиток громади. Цей матеріал – про те, як робота редакції призводить до змін: появи нового кафе, зменшення безпритульних тварин, тощо.

Нове кафе в Біляївці – результат роботи місцевого видання з пошуку можливостей, привабливих для розвитку бізнесу в громаді

Розпочати хочу з пояснення, навіщо ми розвиваємо декілька різних медіа, і чому саме такі. Це дуже важливо, адже кожне з наших медіа – газета “Вісті Біляївка”, сайт Біляївка.City та сайт Open.Дністер – має власну цільову аудиторію. Газетою ми закриваємо інформаційні потреби людей старшого віку. Вони також долучені до життя громади, в курсі справ, ми їх не лише інформуємо, а й пишемо інструкції з важливих питань (про щеплення, про оформлення субсидій, про можливості отримати матеріальну допомогу тощо). Сайт – це місце вирішення проблем, це промоція громадської активності, відповіді на питання громадян, формування активної та свідомої спільноти. Ми ведемо також групу інформаційної підтримки Біляївської громади. Open.Дністер поки що тільки розвиваємо. Це буде нішовий сайт про екологію на перетині туризму та культури.

А тепер мені буде легше пояснити, чому ми подали на грантовий конкурс саме такий проект.

Актуальність – ключове слово для успіху

Наша ідея полягала в тому, щоб зробити підкасти про важливі теми для громади. Обрали ті, які на слуху: водопостачання, відсутність місць для дозвілля, безпритульні тварини, розвиток туризму, бюджет, гроші від землі тощо. При цьому для нас самих підкасти були викликом. Ми такого раніше не робили.

Протягом реалізації проєкту зрозуміли, що підкасти самі по собі не можуть вирішити такі глобальні проблеми. Тому підсилили їх публічними онлайн-дискусіями, ілюстративним матеріалом, картами. Відверто кажучи, про гроші вже не йшлося. Бо роботи ми виконали в десять разів більше, ніж запланували. Більша частина суми пішла на придбання смартфону, який і зараз служить редакції. Ну і проєкт продовжує жити – у форматі публічної дискусії будемо говорити на кілька інших важливих тем. Але вже в рамках бюджету редакції.

Реалізовуючи проект побачили, що лише підкасти не призводять до вирішення проблем. І щоб був результат, нам потрібно виконати більше роботи

Важливі нюанси планування проєкту

Ідея проекту була моєю. У нас я особисто пишу всі заявки та планую іншу активність редакції. Це мій обов’язок як директорки – шукати можливості та поєднувати їх з інтересами нашої цільової аудиторії.

Якщо казати про час, то саме на написання у мене пішло 1,5 години, але подала я проект за 5 хвилин до дедлайну. Справа в тім, що ідею я виношувала тривалий час. І це був наш третій поданий проєкт до УАМБ (два попередніх потрапляли у шорт-лісти, отримували зауваження але не перемагали), та перший, який ми виграли у конкурсах УАМБ. Оскільки проект все ж не був першим – я вже приблизно знала, де раніше робила помилки. Важливим виявилося:

А. щоб, всі кошти не пішли в фонд оплати праці реалізаторів проєкту,

Б. щоб проєкт мав практичну спрямованість з чіткими цифрами,

В. щоб проєкт відповідав сумі заявці (не було забагато активностей), був реалістичним

Г. щоб був зрозумілим вплив на громаду (не було активностей заради активностей).

Але все ж таки у плануванні я не все врахувала. Оскільки ми ніколи не робили підкасти і ніколи не проводили в такому форматі публічних обговорень складних тем, то невірно розрахували витрати власного часу. Реалізували проєкт за рахунок вихідних та вільного часу ввечері\вночі. У робочій час вдавалося тільки проводити зустрічі та записувати підкасти. Але поза цим було дуже багато інших активностей – зробити оголошення, виконати телефонні дзвінки, написати анонси, провести перемовини, написати ТЗ для дизайнерів та монтажерів аудіо, написати публікації, перепакувати їх для різних соцмереж, підготувати звіти.

Тому мій власний висновок і порада колегам – планувати більше коштів на роботу учасників проєкту за рахунок зменшення видатків на монтаж аудіо, наприклад. Треба більш реалістично оцінювати, скільки часу займе реалізація проєкту, якщо робити це дійсно якісно.

Результати проекту – те що, дійсно, є найважливішим

Хоча ми одними з останніх розпочали реалізацію свого проекту, і після його завершення минуло всього кілька місяців, точно можу сказати, що вплив проекту на громаду – дуже позитивний. І саме на громаду він вплинув в першу чергу. Наприклад, в ході його реалізації ми створили карту можливостей для бізнесу – де може з’явитися, скажімо, кафе, говорили з представниками цієї галузі. Справа у тім, що у Біляївці тривалий час не було жодного кафе. А нещодавно одне відкрилося. І власники розповіли, що скористалися саме нашою картою. Ми ж отримали рекламодавця, партнера.

У громаді після наших обговорень нарешті запрацювала програма зі стерилізації безпритульних тварин. Її реалізацію ми висвітлюємо у рамках угоди на висвітлення з місцевою радою.

Незабаром у громаді відбудуться два заходи, які ми обговорювали під час створення карти туристичних можливостей громади. Також будемо висвітлювати в рамках угоди на висвітлення.

Деякі теми були більше інформативні. Однак вони отримали гарне поширення та були корисними не тільки для громади. Нам це принесло нові перегляди (ці статті мали на 30-35% більше переглядів, ніж поточні). Відповідно більше коштів від пасивної реклами, репутаційні переваги.

Ми плануємо продовжувати проєкт – у форматі публічних обговорень розмовляти на інші важливі теми для громади. Наприклад, щодо упорядкування міських кладовищ, транспортне сполучення з Одесою, громадські туалети. Це важливі теми, хоча вони виглядають, ймовірно, не медійно. Але формат, який ми розпочали, дає надію на їх вирішення та зміцнення ролі нашого медіа в громаді.

Наш проект впливає на громаду в першу чергу. Виданню це дає нові перегляди, нові контракти на висвітлення і зміцнення ролі в громаді

Ключові поради

Треба дуже добре розрахувати свої сили, якісно спланувати бюджет, можливо, на старті подумати над залученням додаткового фінансування, партнерства. Ми завжди намагаємося писати такі заявки, які б реалізували все одно – з підтримкою, або без підтримки гранту. Тоді це виправдовує витрачений час та зусилля на підготовку заявки.

Щодо нас самих – чи будемо подаватися на новий конкурс УАМБ і з чим саме – скажу, що наразі думаємо над цим. І ідеї поки що не будемо оголошувати. Сподіваємося на розуміння аудиторії

АВТОР:  Галина Халимоник, редакторка газети «Вісті Біляївка» та сайтів Біляївка.City та Open.Дністер, спеціально для «Редакторського Порталу»