«Укрпошта»: Ми не отримали бажаного комерційного ефекту від підняття тарифів на доставку преси

Нове керівництво «Укрпошти» на чолі з Михайлом Паньківим оголосило про реформи, що чекають на державного оператора зв’язку, зокрема такі революційні, як франчайзинг поштових відділень чи передача на аутсорсинг приватним операторам цілих напрямків роботи пошти. Яким чином це може торкнутися преси – «Редакторський портал» розпитував у комерційного директора УДППЗ «Укрпошта» Василя Веселого.



«Укрпошта»: Ми не отримали бажаного комерційного ефекту від підняття тарифів на доставку преси

За словами Веселого, плани щодо аутсорсингу існують лише на рівні ідеї, а от співпрацювати з найбільшими видавцями «Укрпошта» хотіла би напряму вже зараз. Щоб обговорити це питання, «Укрпошта» має намір запросити видавців створити дорадчий орган. На засіданні цього дорадчого органу у вересні «Укрпошта» також запропонує видавцям підтримати ідею локальних логістичних центрів (просто кажучи: щоб видавці друкували частину накладів у регіонах, а не в Києві) і не зловживати 9-ю статтею Закону «Про підтримку засобів масової інформації».

Детальніші про все це – у розмові «Редакторського порталу» з Василем Веселим, яка дипломатично розпочалася із обговорення соціальної функції преси:

- Доставка періодичних видань є однією з традиційних та пріоритетних послуг Укрпошти. Крім того, доставка залишається нашою соціальною функцією – часто ми є єдиним зв’язком для людей з найвіддаленіших куточків країни із зовнішнім світом. Ми доставляємо пресу туди, де може не бути телебачення чи інтернету.

Наша соціальна функція полягає ще й в тому, що доставку преси ми як державне підприємство дотуємо власним коштом за рахунок інших видів нашої діяльності.

А хто буде відшкодовувати вам ці витрати на доставку преси?

- Декілька років поспіль держава в повній мірі не компенсує нам затрати на розповсюдження періодики. Цього року на компенсацію статті 9 Закону «Про підтримку засобів масової інформації» держава мала б нам повернути близько 48 млн грн, а по факту передбачено лише 7,5 млн грн. (15%). Це означає, що «Укрпошта» фактично просубсидіювала приватних видавців на 40 млн.грн.

І тут треба сказати, що нам треба все-таки розмежувати, яка преса є соціально-важливою, а яка – відверто комерційною. Раніше дотувалися переважно державні видання, а на даний момент більшість видань, які користуються статтею 9 і показують це як соціальне навантаження, є приватними. Чому держава має компенсувати доставку такої преси?

«Укрпошта» – це 90-тисячний колектив, яким треба виплачувати заробітну платню, а ситуація з заробітками на ринку, скажу відверто, не проста. Тим не менш, зважаючи на суспільно-політичну ситуацію, позиція і міністра, і підприємства така: тарифи на доставку преси не піднімати. Ні цьогоріч, ні в наступному році.

Ми активно працюємо зараз над покращенням сервісу – нам ще треба виконати свої зобов’язання щодо якості доставки преси. Ми боремося за те, щоб періодичні друковані видання доходили вчасно – дата в дату.

 

А в чому полягає проблема?

- Є питання з логістикою. Розумієте, є низка державних видань, без яких машини «Укрпошти» не від’їжджають з Києва. Ми чекаємо ці видання подеколи до 7 ранку, замість того, щоб о 3-й годині наші машини могли роз’їжджатися по країні. Сім років ми ведемо дискусії щодо того, щоб частково наклади цих видань друкувалися по регіонах. Це б значно вплинуло на швидкість доставки преси в цілому.

Від’їжджаючи о 7 ранку наша машина приїжджає в обласний центр вже після обіду. А листоноша розносить газети не цілодобово, а лише зранку. Відтак, передплатник отримує газету вже на наступний день. В результаті має позавчорашні новини.

Потрібно зробити локальні центри друку видань – Львів, Донецьк, Дніпропетровськ… Щоб не витрачати час на розвозку з Києва.

Я розумію, що редакціям краще працювати з однією друкарнею, і що для цього є економічні причини, але нам зі своєї позиції видається, що легше перекинути файл у місцеву друкарню, ніж телепортувати машину з цілим тиражем.

Друга проблема, з якою ми стикаємося, – це підприємства-консолідатори, що забезпечують передплату. Я як комерційний директор вважаю, що «Укрпошта» чудово впорається з цим напрямком роботи самостійно. У нас створено для цього спеціальний департамент.

А чому ви хочете працювати напряму, а не через консолідаторів, як я розумію, ідеться про ДП «Преса»?

- Укрпошта як підприємство замкненого циклу могло б виконувати функції консолідатора самостійно і не втрачати свою частину заробітків. Адже ці гроші можуть допомогти нам покрити інші збитки на доставку преси. Я переконаний, що зараз ми маємо справу з переускладненою логістикою, де у зв’язці клієнт-доставка ще є посередник. Посередник, у якого ми вже маємо брати ту саму пресу на комісію. А нам би хотілося вибудовувати стосунки із клієнтом напряму, формувати гнучку цінову політику. Так, поштова доставка – це соціально навантажений бізнес, але ж це передовсім бізнес, а бізнес з бізнесом має спілкуватися нормально – чути один одного.

От ми нещодавно підписали угоду з «Укртелекомом» на доставку платіжних документів. Ніхто до нас не міг продемонструвати «Укртелекому», а де ж тут бізнес. А ми змогли. Це дало «Укрпошті» додатково 60 млн грн. на рік. Так само ми хочемо працювати і з пресою і видавничими домами – на основі бізнес-підходу.

Якими будуть ваші кроки у цьому напрямку?

- Я хочу запропонувати Топ-40 клієнтів, видавців організувати дорадчий орган при «Укрпошті». До нього ми маємо намір запросити і представників міністерства інфраструктури на вищому рівні. Я впевнений, що ми можемо забезпечити акуратну і своєчасну доставку преси для всіх клієнтів. Але нам потрібно домовитися і почути одне одного. Гадаю, що перше засідання ми би могли провести у вересні.

З нашої розмови роблю припущення, що ви будете обговорювати – логістику, тобто спонукати пресу друкуватися у регіонах, перенесення передплати на «Укрпошту» і, звісно, 9 статтю. Ви хочете закликати пресу не користуватися 9-ю статтею?

- Я знаю, що це неможливо. Але я хочу, домовитися, щоб ЗМІ нею не зловживали. Щоб наш клієнт розумів: ми дуже хочемо виконати усі ті пункти, що прописані в наших угодах. Але досить важко поламати громіздку бюрократичну машину величезного підприємства і повернути її на бізнес. Бо пошта – це підприємство, яке має заробляти кошти.

Ми готові почути наших клієнтів. Ми готові вдосконалювати якість. Ми чекаємо від них розуміння наших побажань щодо логістики, а зі свого боку готові обіцяти своєчасну оплату.

Щоб це забезпечити, я вважаю, що великі клієнти, топові видавці, мають працювати з нами, центральною дирекцією, напряму, а не з нашими регіональними офісами. У нас є автоматизована система платежу, яка б допомогла усунути проблему несвоєчасних платежів, але остаточно нею керують не регіональні директори, а центральний офіс. Отже, логічно, щоб саме ми і формували ці контакти.

А яких кроків ви чекаєте від видавців щодо логістики?

- Ми би хотіли, щоб видавці пішли нам на поступки у питанні, де «Укрпошта» має забирати пресу. Нам зручніше – з локальних центрів. Їм зручніше друкувати великі замовлення в київських друкарнях. Питання складне і буде обговорюватися.

Також є нюанси і щодо передплати. Ми хочемо обговорити з видавцями питання про перманентну передплату з будь-якого номера. Тобто щоб у нас не було передплатних кампаній тільки від якоїсь дати до якоїсь, а щоб видання можна було передплати будь-коли.

А чи ви часом не маєте наміру ініціювати законопроект про скасування 9-ї статті?

- Ми колись навіть зверталися до Конституційного суду щодо неправомірності цієї статті, але КС ухвалив рішення на користь преси. Тому вихід один: нас мають почути наші клієнти. Зрозумійте, ми не вороги преси, а партнери – ми хочемо пояснити економіку процесу доставки і бути почутими.

У вересні 2013 року відбулося підвищення ціни на послуги «Укрпошти», яке декларувалося як авансове під майбутнє підвищення якості послуг…

- Ми не отримали бажаного комерційного ефекту від підняття тарифів. До вересня 2013 року попереднє підвищення тарифів було аж у 2009-му. Інфляція, подорожчання життя, енергосіїв… Тому я би більше говорив про торішнє подорожчання як про логічний наслідок загальноекономічних процесів. Це не означає, що ми відмовляємося від своїх намірів підвищувати якість послуг. Ні в якому разі.

Видавці часто скаржаться на те, що в них на поштових відділеннях пропадають вкладення до журналів – подарунки, сувеніри, зразки рекламної продукції. Чи боретеся ви з цим?

- Я не буду заперечувати, що такого нема – є. Для нас це прикро. Реагуємо і будемо реагувати на кожний випадок. До речі, на сьогодні офіційних звернень видавничих домів щодо цієї проблеми не надходило. Крім того, ми запровадили навчання нашого персоналу, в тому числі і щодо підвищення культури і якості обслуговування.

Яка на сьогодні цифра списань преси по відділеннях «Укрпошти»? З чим вона пов’язана?

- Обласні дирекції реалізують близько 5,6 млн. примірників періодики щомісячно. Середній відсоток списань нереалізованого тиражу становить 38%. Часто редакції на власний розсуд збільшують кількість роздрібного тиражу без нашого замовлення.

Говорять про те, що зміниться логістика доставки «Укрпошти», що плани нового керівництва – передати частину послуг підприємства приватному операторові. Яким чином це торкнеться преси?

- Треба розуміти, що наше підприємство зараз переглядає затратні частини. Питання передачі деяких маршрутів на тимчасовий підряд сьогодні існує лише на рівні ідеї, досліджується його економічна складова.

Леся Ганжа, Редакторський портал

Комментарии
Войдите через социальную сеть
«В Генеральной прокуратуре Украины официально заявили, что пропавший из-под домашнего ареста бывший ректор Налоговой академии Петр Мельник находится в США, в штате Калифорния.»
«В Генеральной прокуратуре Украины официально заявили, что пропавший из-под домашнего ареста бывший ректор Налоговой академии Петр Мельник находится в США, в штате Калифорния.»
«В Генеральной прокуратуре Украины официально заявили, что пропавший из-под домашнего ареста бывший ректор Налоговой академии Петр Мельник находится в США, в штате Калифорния.»
«В Генеральной прокуратуре Украины официально заявили, что пропавший из-под домашнего ареста бывший ректор Налоговой академии Петр Мельник находится в США, в штате Калифорния.»
«В Генеральной прокуратуре Украины официально заявили, что пропавший из-под домашнего ареста бывший ректор Налоговой академии Петр Мельник находится в США, в штате Калифорния.»
 
«Не покладайтеся на власну «редакторську інтуїцію». Ви маєте справу з інформаційними технологіями - і тут керують алгоритми!»
Віталій Гордуз, керівник інтернет підрозділу УМХ
Цифрова реклама у регіональних ЗМІ: як її нарощувати?
Самое читаемое
События