Сергій Рачинський: 7 смертних гріхів нових медіа

Як уникнути найтиповіших помилок у роботі «Традиційні і нові медіа – абсолютно різні екосистеми. Хибним було б уважати нові медіа за ще один канал інформування населення. Це інший рівень комунікації, який протиставляється класичним ЗМІ», - каже Сергій Рачинський про філософію нових медіа. 2 березня колишній редактор журналу Internet.ua та сайту «Радіо Свобода», журналіст, блогер і медіаексперт зустрівся із студентами Школи журналістики Українського католицького університету, щоб поговорити про зміни у ЗМІ.



Сергій Рачинський: 7 смертних гріхів нових медіа

Старі медіа пропонують контент, який нас може не влаштовувати. «Традиційні медіа можна представити у вигляді труби, - розповідає Сергій Рачинський. - З одного кінця журналісти збирають інформацію і обробляють її, а з іншого кінця ми отримуємо готовий продукт, який уже є незмінним». Натомість, світ нових медіа пропонує нам мережу, яка постійно знаходиться у процесі створення та вдосконалення. Замість продукту ми отримуємо сервіс, який ураховує наші інтереси, вимоги і бажання. Відтепер не головний редактор вирішує, що нам читати, а самі споживачі новин.

Традиційні медіа вигравали за рахунок обмежень: доступ до інформації та можливість її поширювати мали лише журналісти, а отже, реальна конкуренція була невеликою.

«Якщо подивитись на нові медіа, то усі ці обмеження зникають, - говорить журналіст. – Інтернет надає нам усім рівні можливості і приблизно однаковий доступ до ресурсів. Нові медіа зробили революційний крок уперед, знявши всі обмеження, однак ми ще цього не осягнули». На думку Сергія Рачинського, «ми живемо у кам’яному віці нових медіа, тож найбільший розквіт іще попереду».

Журналістика як професія не вмирає, запевняє Сергій Рачинський, вона якісно змінюється. Тож дарма «стара гвардія» побоюється, що соціальні мережі остаточно доб’ють журналістику. «Ми намагаємося якомога довше протягнути старий підхід до журналістики і не бажаємо змін, адже світ нових медіа не стабільний, - каже експерт. – Натомість логічніше було б якомога швидше пристосовуватися до нових умов і навіть випереджати темпи змін».

Журналістика - це функція, яка потрібна суспільству? і вона залишається. Просто замість класичних газет і телебачення, за словами пана Рачинського, прийде гнучка і недорога постіндустріальна журналістика, яка враховує зацікавлення свого споживача і веде з ним діалог. «Ті, хто цьому опирається, просто не розуміють світу, де живуть. Старі моделі не мають майбутнього».

Навчитися виживати у нових умовах, за словами Сергія Рачинського, надзвичайно важко. «Головний бізнес-виклик для нових медіа - як отримувати прибутки від відсутності обмежень?» - каже експерт. Адже сьогодні новини – це те, що не продається, а реклама в інтернеті не окуповує діяльність нових медіа, бо рекламодавці можуть контактувати зі своїми споживачами напряму, у чому їм допомагає той-таки інтернет. На думку журналіста, у майбутньому буде знайдена нова схема, яка зробить роботу інтернет-медіа прибутковою. Порівняти її можна з англійськими пабами: «У принципі, паб є ідеальною моделлю медіасистеми. Люди збираються для того, щоб поговорити і обмінятися новинами, а це фактично соціальна мережа. З іншого боку, платять вони не за те, що спілкуються, а за пиво. Отже, паб - це ідеальний медіапроект: він розповсюджує новини, а гроші отримує за щось інше. Такий підхід може бути ефективним».

Отже, Сергій Рачинський назвав такі 7 смертних гріхів нових медіа:

Гординя

Зверхнє ставлення до аудиторії. Слід визнавати свої помилки, слухати інших і шукати те, що буде цікавим саме для аудиторії.

Обжерливість

Існує велика спокуса споживати і продукувати необмежену кількість інформації. Слід пам’ятати про стратегію, реалізацію проекту власного медіа і не генерувати спам.

Лінощі

Треба підтримувати у мережі належний рівень активності, до якого звикає ваша аудиторія. Самому брати участь у житті онлайн-спільноти. Автоматизація – це зло.

Заздрість

Якщо крадуть чи цитують ваш контент, ви на правильному шляху. Якщо усі лайки дістаються не вам, вам є над чим працювати. Вивчайте досвід конкурентів.

Жадібність

Цифри і лайки – це не завжди показник уваги вашого читача. Головне – участь і взаємодія, бо нові медіа – це в першу чергу взаємозв’язок. Отже, вам потрібна аудиторія та контакт.

Хтивість

Відомий лозунг маркетологів «Sex sells» не завжди працює. Натомість у нових медіа гарантовано продається відвертість, увага, взаємний інтерес.

Гнів

Будь-яке спілкування в мережі може бути неприємним. Не переходьте на особистості, поважайте аудиторію. Ігноруйте спам і дурість, видаляйте тролінг.

Валентин Дігтяренко, для Редакторського порталу

Фото Олени Клименко

 

Комментарии
Войдите через социальную сеть
«В Генеральной прокуратуре Украины официально заявили, что пропавший из-под домашнего ареста бывший ректор Налоговой академии Петр Мельник находится в США, в штате Калифорния.»
«В Генеральной прокуратуре Украины официально заявили, что пропавший из-под домашнего ареста бывший ректор Налоговой академии Петр Мельник находится в США, в штате Калифорния.»
«В Генеральной прокуратуре Украины официально заявили, что пропавший из-под домашнего ареста бывший ректор Налоговой академии Петр Мельник находится в США, в штате Калифорния.»
«В Генеральной прокуратуре Украины официально заявили, что пропавший из-под домашнего ареста бывший ректор Налоговой академии Петр Мельник находится в США, в штате Калифорния.»
«В Генеральной прокуратуре Украины официально заявили, что пропавший из-под домашнего ареста бывший ректор Налоговой академии Петр Мельник находится в США, в штате Калифорния.»
 
«Не покладайтеся на власну «редакторську інтуїцію». Ви маєте справу з інформаційними технологіями - і тут керують алгоритми!»
Віталій Гордуз, керівник інтернет підрозділу УМХ
Цифрова реклама у регіональних ЗМІ: як її нарощувати?
Самое читаемое