Що робить медіа компанію конкурентною у епоху платформ?

“Мені подобаються тривимірні шахи!” Професор Джеффрі Паркер (Geoffrey Parker) деякий час насолоджувався цією метафорою, а пізніше пояснив: “Платформи не перевертають ринки, а лише слабкі бізнеси. Вони змінюють саму природу конкуренції”.



Що робить медіа компанію конкурентною у епоху платформ?

Про автора

Гжегош Пієхота (Grzegorz Piechota) у 2016 році за підтримки фонду Німана стажувався у Гарвардському університеті (Nieman Fellow at Harvard University). Раніше він був редактором новин у Gazeta Wyborcza, яка базується у Варшаві, Польща. Він є членом Ради директорів INMA, а раніше очолював Європейське відділення INMA – був Президентом цього відділення. Йому можна написати на адресу grzegorz.piechota@gmail.com.


Примітка від автора блогу: Протягом останнього року, як дослідник фонду Німана у Гарвардському університеті, я вивчав зростання цифрових платформ та їх вплив на медіа індустрію. Мій аналіз видавничих стратегій розподіленого контенту був у квітні 2016 року опублікований асоціацією INMA ("Оцінка розподіленого контенту у екосистемі нових медіа") та презентований на Всесвітньому конгресі INMA, який відбувся у Лондоні у травні.

З того часу я був запрошений приєднатися до декількох академічних дослідницьких мереж та індустріальних груп у всьому світі, які вивчають платформи та шукають нові шляхи для співпраці та конкуренції у галузі медіа.

У цьому блозі та моїх подальших дослідженнях я буду фокусуватися на впливі платформ на стратегії видавців новин, управляння редакціями та роботу журналістів.


Соціальні мережі, поза сумнівом, є впливовими джерелами новин.

На першому рівні цих шахмат одна цифрова платформа конкурує з іншою. Наприклад, Facebook проти YouTube у відеоформаті.

На другому рівні платформи конкурують зі своїми власними партнерами. Наприклад, коли Amazon продає товари у тій самій категорії як незалежний постачальник на власному ж майданчику.

На третьому рівні два не пов'язаних один з одним партнери платформи конкурують між собою за місце всередині екосистеми самої платформи. Наприклад, коли два видання ведуть боротьбу за точну позицію у секції Snapchat Discover.

Усе це ми нещодавно обговорювали у Близькосхідному бістро поблизу офісу Паркера у Массачусетському технологічному інституті у Кембриджі.

До нас приєднався професор Маршалл Вен Елстайн (Marshall Van Alstyne). Обидва вони є науковими співробітниками у Ініціативі MIT в галузі цифрової Економіки. І обидва – всесвітньо відомі як експерти у питаннях цифрових платформ, які руйнують такі індустрії як медіа, перевезення, індустрія гостинності та фінанси. Ми розмовляли, поїдаючи хуммус, табулє та шаурму. Ця кухня чудово пасувала обговоренню багаторівневих конфліктів у такий спекотний день, як був тоді (надворі було понад +32).

Програмне забезпечення поїдає медіа… та прибутки видавців

Останні огляди та звіти показують масштаб зростання платформ у цифрових ЗМІ.

Більшість дорослих у США — 62% — у 2015 році отримувала новини через платформи соціальних медіа, як повідомляє дослідницький центр Pew Research Centre. Facebook став найбільшим джерелом новин у країні: 44% американців отримували новини саме там.

У 26 країнах, де Інститут Reuters (Оксфордський Університет), проводив дослідження, присвячене вивченню журналістики, половина дорослих (51%) зазначила, що кожного тижня використовують платформи соціальних медіа як джерело новин.

Близько половини дорослих отримують інформацію з соціальних медіа.

І гроші йдуть за користувачами.

П'ять технологічних компаній — Google, Facebook, Yahoo, Microsoft та Twitter — домінували на Американському ринку реклами у 2015 році, контролюючи 65% усіх доходів, або US$38.5 млрд. з US$59.6 млрд.

А усього лиш дві компанії — Google та Facebook — отримали 76% від усіх нових витрат, спрямованих на цифрову рекламу минулого року, як зазначає аналітик KPCB Мері Мікер (Mary Meeker) у своєму звіті Тенденції в Internet у 2016 році.

Google та Facebook забирають більшість рекламних грошей.

Книга «Революція платформ», написана Веном Елштайном, Паркером та Сенгіт Чудері (Sangeet Choudary) наводить перелік характеристик галузей, схильних до руйнування платформами:

  • Вони є інформаційно насиченими (подібні до новинних медіа).
  • Вони фрагментовані внаслідок обмежень старих технологій (на кшталт друку чи доставки надрукованих копій).
  • У них працюють спеціалісти, які коштують дорого і погано масштабуються (на кшталт редакторів).

«Революція платформ» насправді – про компанії, які розробляють програмне забезпечення та розширюють свій вплив на інші індустрії, поглинаючи левову частину їх прибутків», – зазначив Вен Елштайн під час нашого спільного ланчу.

Як керівники Apple, Google та Facebook навчилися грі платформ

"Отже як видавці новин можуть конкурувати з цифровими медіа платформами?" – спитав я співробітників MIT.

"Вони можуть багато чому навчится з історії бізнесу програмування," – відповів Паркер. "Подивіться на найбільш успішних людей у Сіліконовій Долині: Стів Джобс, Ерік Шмідт, Марк Ендріссен. Усі вони багато вчилися, конкуруючи з платформами, починаючи з вісімдесятих років".

Джобс, засновник Apple, програв ринок персональних комп'ютерів компанії Microsoft тому, що тримав операційну систему настільних комп'ютерів закритою, у той час як Windows стала платформою, відкритою для зовнішніх розробників та виробників комп'ютерів.

Шмідт, голова правління Alphabet (попередниці Google), використовував операційну систему Novell у 90-х і поступився Microsoft; знову, у результаті конкуренції за домінування у мережевих операційних системах.

Ендріссен, впливовий венчурний капіталіст, інвестор та член правління Facebook, вивчив силу платформ, коли його Netscape Navigator програв війну браузерів Internet Explorer.

Чому ми можемо навчитися з бізнес історій Сіліконової Долини, яка має відношення до теперішніх викликів новинним медіа?

Давайте зануримося у гарячу тему зростання вартості створення розподіленого контенту. Історія бізнесу програмного забезпечення дозволяє припустити, що ця вартість буде зростати і в подальшому - до рівня, неприйнятного для видавців, мірою того як платформи візьмуть видавців у заручники у війні за домінування.

Зростаюча вартість розподіленого контенту

Видавці у всьому світі все більше й більше ресурсів виділяють на формування команд, сфокусованих на роботі з однією та з кожною платформою — і на створення чи адаптацію контенту до форматів, стилів чи аудиторій кожної з них.

Наприклад, «Очистка 29» (Refinery29) від Hearst, сайт зі стилю життя для молодих жінок, нещодавно анонсував намір створити команду з 10 осіб для роботи з його каналом живого відео на Facebook. До того моменту вони вже мали 11 осіб, які працювали виключно для каналу Snapchat Discover.

Для видавців розширення команд з соціальних медіа є одночасно і інвестицією (вони бажають прискорити зростання бази користувачів та їх залучення на цих платформах), і страховим полісом (за допомогою розподіленого контенту на багатьох платформах вони «хеджують» свою залежність від будь-якого окремого з них).

Платформи бачать «мульти-домашність» як загрозу, і тому вони протиставляють цьому або заохочення лояльності або встановлення бар'єрів. Іноді платформи змушують партнерів обрати якусь одну сторону, - кажуть і Паркер, і Вен Елштайн.

Як це виглядає для медіа?

  • Заохочення: Як нещодавно повідомила Wall Street Journal, Facebook уклав близько 140 контрактів на загальну вартість понад US$50 млн. з розробниками відео, включно з такими потужними медіа як CNN та New York Times, а також цифровими видавцями на кшталт BuzzFeed та Vox Media, щоб гарантувати [собі – прим.РП] їх прихильність до живого відео.

Відео контент на Facebook – це бізнес вартістю у мільйони доларів.

  • Бар'єри: Кожна велика платформа розробляє власні формати представлення, так само як системи управління контентом та аналітику, які, насправді, підвищують складність та вартість для видавців поширювати свій контент на багатьох платформах одночасно.
  • Штрафи: Якщо видавець не інвестує достатні ресурси і не відповідає вимогам платформи, він може бути покараний. У минулому році Yahoo був виключений Snapchat з її ексклюзивної секції Discover за використання «старої школи оповідання новин» тому що це «не відповідає потребам молодої аудиторії Snapchat».

Віднесені флешем

Історія програмного забезпечення багата на приклади, подібні до наступних.

Одну з відомих історій Adobe Flash Player проаналізували професори Паркер та Вен Елштайн у своїй книзі, присвяченій платформам. Технологія флеш широко застосовувалася розробниками та видавцями щоб передати мультимедійні ефекти у Web. У 2000-х це мало шалену популярність, і понад мільярд настільних систем у світі використовували цю технологію.

У 2010 році Apple створив мобільну операційну систему iOS, яку використовували iPhone та iPad, і яка була несумісною з флеш. Офіційно Джобс пояснив це тим, що флеш конфліктувала з іншими опціями, споживала зайву енергію і при цьому мала погану ефективність на мобільних пристроях.

"Справжні причини були набагато глибшими та більш стратегічними", - написали професори Паркер та Вен Елштайн у своїй книзі. - "Adobe створила інструменти для програмування на Flash щоб дозволити перенесення контенту та програм з Apple iOS на Google Android та у ще більш загальному сенсі на Web сторінки. Програмні додатки, написані на Flash, могли стати більш універсальними, знизивши унікальність iPhone".

"Якою є мораль?" – спитав я працівників MIT. "Чи не вважаєте ви, що раніше чи пізніше найбільші платформи змусять видавців зробити свій вибір, і ера широко розподіленого контенту завершиться?"

"Це дуже гарне питання", - відповів Паркер.

"Як нам зберегти платформи відкритими?" – деталізував запитання я.

"Можливо, регулювання?" - запропонував він і зупинився.

Оригінал цієї публікації – тут: http://www.inma.org/blogs/Dancing-with-Platforms/post.cfm/how-can-media-companies-compete-in-the-age-of-platforms

Комментарии
Войдите через социальную сеть
«В Генеральной прокуратуре Украины официально заявили, что пропавший из-под домашнего ареста бывший ректор Налоговой академии Петр Мельник находится в США, в штате Калифорния.»
«В Генеральной прокуратуре Украины официально заявили, что пропавший из-под домашнего ареста бывший ректор Налоговой академии Петр Мельник находится в США, в штате Калифорния.»
«В Генеральной прокуратуре Украины официально заявили, что пропавший из-под домашнего ареста бывший ректор Налоговой академии Петр Мельник находится в США, в штате Калифорния.»
«В Генеральной прокуратуре Украины официально заявили, что пропавший из-под домашнего ареста бывший ректор Налоговой академии Петр Мельник находится в США, в штате Калифорния.»
«В Генеральной прокуратуре Украины официально заявили, что пропавший из-под домашнего ареста бывший ректор Налоговой академии Петр Мельник находится в США, в штате Калифорния.»
 
«Не покладайтеся на власну «редакторську інтуїцію». Ви маєте справу з інформаційними технологіями - і тут керують алгоритми!»
Віталій Гордуз, керівник інтернет підрозділу УМХ
Цифрова реклама у регіональних ЗМІ: як її нарощувати?
Самое читаемое
События