Захворювання COVID-19, яке з’явилося нещодавно і  спричинене новою коронавірусною інфекцією, набуває глобального масштабу. Оскільки Італія вводить карантин по всій країні, Франція та великі міста США скасовують проведення громадських заходів,  левову частку випусків новин у всьому світі  займають повідомлення про коронавірус. Тому для висвітлення спалаху цього захворювання служби новин реагують розробкою різноманітних інформаційних продуктів.

Міжнародні служби новин поширюють інформацію за допомогою новітніх нестандартних способів, починаючи з розсилки інформаційних бюлетенів, закінчуючи розміщенням подкастів на спеціальних сайтах.

Для кращого розуміння того, як висвітлюють ситуацію з коронавірусом у різних регіонах, ми попросили редакторів та перекладачів міжнародної мережі журналістів IJNet розповісти нам про інноваційні продукти у сфері інформування, які ми навели нижче. Інформація надається різними мовами, але щоб мати чітке уявлення про що йдеться, ми надали опис англійською мовою.

Арабська мова

Akhbar.masr (Єгипет)

Єгипетська приватна щоденна газета «Akhbar.masr» використовує Інстаграм, щоб ділитися останніми новинами зі своєю аудиторією. З моменту спалаху захворювання вона збільшила кількість постів стосовно вірусу. Нещодавно вона опублікувала попередження Міністерства охорони здоров’я Єгипту про фейкові групи, які за певну ціну нібито стерилізують помешкання від коронавірусу.

BBC Arabic (Сполучене Королівство Великої Британії та Північної Ірландії)

Радіостанція BBC Arabic висвітлювала інформацію, фокусуючи увагу на тому, як арабські країни вживають запобіжних заходів для того, щоб зупинити поширення вірусу. Перші спалахи розпочалися в Ірані, згодом вони з’явилися на Західному березі, в Саудівській Аравії, Кувейті, Єгипті та Марокко. Через більш широке географічне розповсюдження вірусу  інші служби новин стали активніше висвітлювати події, що відбуваються в країні та в світі.

Китайська мова

South China Morning Post (Гонконг)

Газета South China Morning Post створила спеціальну сторінку, на якій розповідає про ситуацію з коронавірусом, залишаючи посилання на останні події, відео та коментарі. Якщо перейти за одним з найпопулярніших посилань на сайті відкриється ціла сторінка, на якій розповідається все, що необхідно знати про COVID-19, зокрема різні мапи, схеми та інфографіка.

Caixin (Китай)

Caixin — це медіа-група, яка базується в Пекіні та висвітлює ситуацію з COVID-19 за допомогою спеціального інформаційного бюлетеня, тематичної сторінки з актуальними оновленнями та колонки з ключовими фактами. Вона також почала вести відео щоденник, в якому розповідає про епіцентр спалаху коронавірусу, м. Ухань.

[Дізнатися більше: Design meets data: Q&A with SCMP’s creative director Darren Long]

Англійська мова

The Washington Post (Сполучені Штати Америки)

Крім щоденного висвітлення подій, газета The Washington Post створила інформаційний бюлетень, присвячений оновленим даним про коронавірус. А також надала вільний доступ до усіх матеріалів цього бюлетеня. Висвітлюючи останні події та надаючи інформацію про розповсюдження вірусу в США та у світі, щоденний інформаційний бюлетень «Coronavirus Updates» містить мапу поширення коронавірусу в світі та відповіді на найпоширеніші запитання. Читачам також рекомендується надсилати свої питання, які можуть бути порушені в подальших матеріалах.

CNN (Сполучені Штати Америки)

Щоденний подкаст «Coronavirus: Fact vs. Fiction», який веде головний медичний кореспондент CNN доктор Санджай Гупта, стосується найпоширеніших питань щодо коронавірусу. В останніх темах було порушено питання ефективності масок для обличчя в боротьбі з поширенням вірусу, питання щодо проведення тестів на виявлення коронавірусу та питання підготовки до подорожей. Кожен відеоролик триває менш ніж 15 хвилин і є безкоштовним на всіх платформах, призначених для подкастингу.

Скріншот, зроблений CNN.

Португальська мова

GaúchaZH (Бразилія)

26 лютого, саме в цей день в Бразилії було підтверджено перший випадок захворювання на COVID-19, газета GaúchaZH запустила інформаційний бюлетень;. Він доступний лише для підписників і висвітлює інформацію про ситуацію з коронавірусом у Бразилії й у всьому світі. Щоразу, коли користувачі сайту читають розповідь, пов’язану з коронавірусом, їм пропонується підписатися на розсилку.

Rádio e Televisão de Portugal (RTP) (Португалія)

2 березня Португалія підтвердила перші випадки захворювання, після чого компанія RTP почала щохвилини оприлюднювати новини, що стосуються коронавірусу в країні та в світі. Створивши опцію в меню та веб-сторінку про COVID-19, RTP також робить теги на історії в сфері культури, економіки, політики тощо.

Російська мова

Meduza (Латвія)

Зареєстроване в Латвії російськомовне інтернет-видання «Meduza» провело опитування стосовно коронавірусу в форматі «правда чи брехня». Таке опитування дозволило порушити такі питання: чи виступають тварини  носіями вірусу, міфи про пакунки, що поширюють вірус, та чи є антибіотики профілактичним засобом.

Скріншот опитування, яке проводило інтернет-видання «Meduza».

BBC Russia (Росія)

Майже всі російськомовні незалежні ЗМІ постійно публікують новини про коронавірус або ж статті про те, як ситуація впливає на різні аспекти життя. Проте робота служби новин BBC Russia зосереджена на тому, щоб висвітлити те, як живуть люди в умовах карантину. Саме тому після публікації статті про переповнене пацієнтами відділення лікарні у Москві, пацієнтів одразу ж перевели до невеликих приватних палат, розташованих у різних лікарнях.

Іспанська мова

Eldiario (Іспанія)

Іспанська онлайн-газета Eldiario.es вирішила надати своїм читачам доступ до інтерактивної мапи, створеної університетом Rovira i Virgili University, що розташований у провінції Сарагоса. Базуючись на прогнозах, ця мапа відображає ймовірність зараження людей вірусом, залежно від того, в якому районі вони проживають. Нещодавно вони також запустили щоденну інформаційну розсилку, що висвітлює пандемію та її соціально-економічні наслідки.

Скріншот, зроблений інтернет-виданням Eldiario.es.

El Surtidor (Парагвай)

Парагвайське видання El Surtidor, яке варте нагороди, висвітлює події, пов’язані з COVID-19, у комічному стилі. Наступна ілюстрація показує який вплив може мати вірус на країну, а інша ілюстрація дає поради про те, як виявити неправдиву інформацію щодо вірусу.

El Surtidor@elsurti

 

l brote de coronavirus generó mucho miedo, desinformación y xenofobia Pero aunque no se descartan casos en Paraguay, expertos consideran poco posible una epidemia masiva.

Ya tenemos suficiente con el dengue 

29

11:57 – 5 лютого 2020 року

Конфіденційність та інформація про рекламу у Твітері

Про це розповіли 16 людей

 

До написання цієї статті долучилися учасники міжнародної мережі журналістів IJNet: Ана Прієто, Сантьяго Санчез, Одрі Цзяцзя Лі, Марина Ченцова Екман і Рената Джонсон.

На головній світлині зображено скріншот зі сторінки Akhbar.masr в Інстаграмі.

Автор КАТЯ ПОДКОВИРОФФ ЛЕВІС
11 березня 2020 року ЗВІТ ЩОДО СИТУАЦІЇ, ПОВ’ЯЗАНОЇ З ПОШИРЕННЯМ COVID-19

Джерело:  https://ijnet.org/en/story/how-are-newsrooms-keeping-readers-informed-covid-19-here-are-some-examples-around-globe